Covid-19 autoveikalu klientu pirkšanas paradumus īpaši nemaina

Par lauku neatņemamu sastāvdaļu kļuvuši autoveikali, kas ved visdažādākās preces uz attālākām un mazāk apdzīvotām vietām. Kā atzīst autoveikalu īpašnieki, ārkārtējās situācijas laikā klientu pirkšanas paradumi veikalos uz riteņiem mainījušies vien nedaudz. Satiekoties kaimiņi cenšas ievērot distanci, īpaši neaizkavējas un ātrāk dodas uz mājām, bet sejas maskas ir vien dažiem.

Covid-19 autoveikalu klientu pirkšanas paradumus īpaši nemainaIveta Čigāne
Gados vecākiem cilvēkiem dzīve Latgales pierobežā ir neatņemami saistīta ar izbraukuma tirdzniecību – pa asfaltētiem un pa grants seguma ceļiem, no ciemata uz ciematu, no viensētas uz viensētu kursējošajiem autoveikaliem. Ludzas novada vistālāk no pilsētām esošo Istras un Rundēnu pagasta pārvaldnieks Aleksandrs Sovāns pārliecināts, ka šāds pakalpojums ir nepieciešams, jo pandēmijas laikā lieka braukšana uz pilsētu pēc precēm rada zināmus riskus.

 

"Pie mums autoveikali kursē regulāri, un cilvēkiem ir diezgan svarīgi, ka pircēji var neiet paši uz veikalu, bet pie viņiem divas reizes nedēļā piebrauc autoveikals un te var iegādāties nepieciešamo.

Ja drošības pasākumi tiek ievēroti no pārdevēja puses, tad cilvēkam ir mazāk kontaktu, tātad arī mazāk iespēju saslimt. Tagad pamanu, ka kurjeru piegādes dienesti biežāk sastopami ciematā un cilvēki biežāk izvēlas iegādāties preci internetā, nekā paši braukt uz Rēzekni," stāstīja Sovāns.

Pa visu austrumu pierobežu – no Kārsavas līdz Zilupei – kursē uzņēmuma "Ludzas maiznīca" autoveikals. Vēl nesen šajā biznesā darbojās vēl kāds uzņēmums, taču tagad palicis tikai viens. "Ludzas maiznīcas" pārstāvis Artjoms Purins atzina – lai arī lauku iedzīvotāju attieksme pret distancēšanos ir dažāda, pārsvarā tomēr noteiktie 2 metri tiek ievēroti un arī pārdevējiem ir maskas, cimdi, dezinfekcijas līdzekļi.

"Mums brauc trīs autoveikali. Maršrutu ļoti daudz. Ludzas, Rēzeknes novads, Zilupes, Ciblas novads arī. Neteikšu, ka pircēju kļuvis vairāk, tagad cilvēki pērk nedaudz vairāk preču. Agrāk vidējais pirkums bija 5 eiro. Tagad ir ap 7 eiro. No sākuma pirka griķus, tagad visu, kas vajadzīgs. Nav tādas vienas preces, ko visi pirktu," sacīja Purins.

"LD Autoveikals" īpašniece Leokādija Leščika atklāja, ka izbraukuma tirdzniecības biznesā jau darbojas 15 gadus un pa vairāku Vidzemes novadu teritoriju brauc divi viņas uzņēmuma autoveikali.

"Mēs braucam pa Raunas novadu, Amatas novadu, Dzērbeni, Burtnieku novadu. Mums normāli, tāpat kā bija, tikai to distanci ievērojam, maskas, rokas dezinficējam. Pašlaik nedaudz vairāk pircēju ir. Kā kurā dienā. Var būt arī 20, 30 vai 50.

Mums nebija tā, ka mēs nespējam [kādus] produktus vest. Mums ir normāli cilvēki, varbūt tikai vairāk paņēma kādu kilogramu sāls vai cukura. Bet tā speciāli neizpirka," klāstīja Leščika.

Autoveikala klienti laukos lielākoties ir vecāka gadu gājuma cilvēki, kuriem bieži vien nav citas iespējas iepirkties. Tāpēc šāda veida tirdzniecībai ir liela nozīme ne tikai pandēmijas laikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti