Čehijas, Polijas, Ungārijas un Slovākijas auto industrijas asociāciju vadītāji jau aprīlī norādīja, ka četras valstis tieši vai netieši auto nozarē nodarbina 1,3 miljonus cilvēku un saražo gandrīz piekto daļu no Eiropas Savienībā esošajiem transportlīdzekļiem. Centrāleiropā esošie autoražotāji lielākoties ir izvairījušies no masveida atlaišanas reģionā un tagad pakāpeniski palielina ražošanas apgriezienus.
Tomēr paredzams, ka jaunu auto izlaide reģionā šogad samazināsies par 20-25%. Eiropas Komisija paredz, ka iekšzemes kopprodukta (IKP) kritums Ungārijā, Čehijā un Slovākijā būs no 7% līdz 9%.
Ungārijas ING bankas ekonomists Peters Virovačš norādīja, ka tieši auto nozare cietīs lielāko ražošanas kritumu reģionā. Auto nozarē atgūšanās notiks vislēnāk, tāpēc tas varētu būt viens no galvenajiem IKP bremzētājiem, kavējot atkopšanos no krīzes.
Auto nozare dod ievērojamu pienesumu Centrāleiropas valstu iekšzemes kopproduktam – sākot no 4% līdz 6% Ungārijā, beidzot pat ar 13% no IKP Slovākijā.