Centrāleiropā auto industrija varētu kavēt atkopšanos no Covid-19 krīzes

Automobiļu rūpniecība, kas jau sen ir ekonomiskās izaugsmes virzītājspēks Centrāleiropā, iespējams, būs viens no galvenajiem kavēkļiem reģiona centienos šogad atgūties no Covid-19 krīzes. Vīrusa dēļ valstīs noteiktie ierobežojumi smagi skāruši rūpniecības nozari. Automašīnu ražošana rūpnīcās vēl kādu laiku neuzņems pirmskrīzes apgriezienus, un tās nav labas ziņas tādām Centrāleiropas valstīm kā Čehija, Ungārija un Slovākija.

Čehijas, Polijas, Ungārijas un Slovākijas auto industrijas asociāciju vadītāji jau aprīlī norādīja, ka četras valstis tieši vai netieši auto nozarē nodarbina 1,3 miljonus cilvēku un saražo gandrīz piekto daļu no Eiropas Savienībā esošajiem transportlīdzekļiem. Centrāleiropā esošie autoražotāji lielākoties ir izvairījušies no masveida atlaišanas reģionā un tagad pakāpeniski palielina ražošanas apgriezienus.

Tomēr paredzams, ka jaunu auto izlaide reģionā šogad samazināsies par 20-25%. Eiropas Komisija paredz, ka iekšzemes kopprodukta (IKP) kritums Ungārijā, Čehijā un Slovākijā būs no 7% līdz 9%.

Ungārijas ING bankas ekonomists Peters Virovačš norādīja, ka tieši auto nozare cietīs lielāko ražošanas kritumu reģionā. Auto nozarē atgūšanās notiks vislēnāk, tāpēc tas varētu būt viens no galvenajiem IKP bremzētājiem, kavējot atkopšanos no krīzes.

Auto nozare dod ievērojamu pienesumu Centrāleiropas valstu iekšzemes kopproduktam – sākot no 4% līdz 6% Ungārijā, beidzot pat ar 13% no IKP Slovākijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti