Ceļa P89 posmu, kas savieno Lietuvas pierobežas pagastu Skaistkalni ar Bārbeli klāj bedres un vietumis asfalts vienkārši pazudis. Tomēr ik dienas pa to šķendēdamies pārvietojas neskaitāmi auto, un šoferīši ir tik nikni, ka ieraugot kameru apstājas paši.
Aivars, autovadītājs no Bārbeles stāsta: „Es tomēr ar apvidnieku braucu, jo es uzreiz sapratu, ka šinī valstī ar citu nevar braukt. Tad ar kādiem 50-70 kilometriem es varu tām bedrēm pārlidot pāri, bet ne jau braukt.”
Kurjerdienesta šoferis Juris saka: „Tā ir mūsu vizītkarte galu galā. Mēs iebraucam no Lietuvas Latvijā un sākam lauzt savas mašīnas. Tas ir apbrīnojami.”
Skaistkalnes un Bārbeles pagastu pārvaldnieces Ērika Našeniece stāsta, ka šis ceļa posms rada zaudējumus arī pašvaldības budžetam, un apdraud skolēnus. „Skoliņa ir nolikvidēta un tas nozīmē, ka mēs savus bērnus lielākoties vedam uz Skaistkalni, un tas ir dienā divas reizes brauc. Un nav jau tikai tās bedres vien, ziemā ceļš ir ar gareniskām rievām, kur autobusam ir ļoti grūti uzbraukt.”
Skaistkalnieši par neizbraucamo deviņus kilometrus garo ceļa posmu rakstījuši vēstuli Latvijas valsts ceļiem, bijusi arī tikšanās. Pārvaldniece atzīst, ka dialogs ir, tikai tālāk par bedrīšu lāpīšanu netiek: „Īstenībā jau mūsu valstī viss notiek tā, kā mainās ministrs, tā attiecīgi mainās politika ceļu uzturēšanā. Mainās ceļu prioritātes.”
Kāds no autovadītājiem ieraugot, ka kārtējo reizi atkal tiek lāpītas tikai bedrītes teic, ka ir gatavs, personīgi pa šo posmu izvizināt premjerministru. Arī ceļinieki piekrīt - šim ceļam ar to sen ir par maz.
„Attiecībā uz Vecpiebalgu, attiecībā uz Skaistkalni - šie ceļi ir paredzēti par ES līdzekļiem rekonstruējamo ceļu sarakstā. Un man ir pārliecība, ka nākamajā gadā mēs šo rekonstrukciju varētu uzsākt. Un tā vairs nebūtu tikai bedrīšu lāpīšana, bet nopietna rekonstrukcija,” sola Satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Solījumam ceļu atjaunot skaistkalnieši ticēs vienu gadu.