Ceļojumu apdrošināšanas atlīdzības šogad pieteiktas trīsreiz vairāk nekā pērn

Jūlijā Rīgas lidostā apkalpots divreiz vairāk pasažieru nekā pirms gada – 606 000, un tas ir par 10,3% vairāk nekā šī gada jūnijā. Arī citās Eiropas lidostās ir daudz ceļotāju, bet trūkst darbinieku un kavējas avioreisi, tāpēc apdrošināšanas kompānijas Latvijā saņēmušas trīsreiz vairāk pieteikumu par ceļojumu apdrošināšanas atlīdzībām nekā pērn. Vidējā ceļojumu apdrošināšanas atlīdzība ir ap 300 eiro, bet summas mēdz būt arī daudz lielākas, vairāki tūkstoši eiro.

Ceļojumu apdrošināšanas atlīdzības šogad pieteiktas trīsreiz vairāk nekā pērn
00:00 / 04:59
Lejuplādēt

Lai gan tūrisma intensitāte vēl nav atgriezusies pirms Covid-19 laika līmenī, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins stāstīja, ka šī vasara ir ļoti aktīva gan ceļotājiem, gan apdrošinātājiem.

"Šogad cilvēki ceļo tā, kā norāvušies no ķēdes, un bail metas par to, kā mēs samaksāsim komunālos nākamajā ziemā, teiksim tā.

Apjomi līdz ar to ceļojumu apdrošināšanai pieauguši gandrīz 100%, bet jāņem vērā, ka pagājušajā gadā ceļoja ļoti maz, un, protams, Eiropas lidostu nespēja tikt galā ar noslodzi, streiki un tamlīdzīgi, un vēl Covid-19 astes attiecīgi atstāj arī pamatīgu iespaidu uz atlīdzībām. Tā kā ceļojumu apdrošināšanā atlīdzības pieaugušas vairākkārt, par saviem 270%. Apdrošinātāji ar šo slodzi, es domāju, tīri normāli tiek galā. Apdrošinātāji apzinās to, ka šis ir tāds pēc krīzes, pēc Covid-19 gads, visi saprot, ka tās ir īstermiņa problēmas," vērtēja Abāšins.

Ceļojumu aģentūras "Vanilla Travel" direktore Inga Kavaca stāstīja, ka augustā ceļotāju aktivitāte, salīdzinot ar jūniju un jūliju, ir samazinājusies, bet daudzi šovasar tik aktīvi ceļo arī tāpēc, ka baidās no iespējamiem Covid-19 ierobežojumiem rudenī. Savukārt Eiropas lielās lidostas netiek galā ar lielo pasažieru skaitu.

"Šobrīd jāņem vērā tas, ka, ja ceļo, tad tā nevar būt pēdējā nauda, par ko ceļo. Ir ļoti daudz dažādu negaidītu un neplānotu gadījumu, kad ir kaut kā jānokļūst atpakaļ vai jānokļūst līdz galam. Tā kā ir ļoti maz lidojumu, tad jāsaka, ka lidojumi ir ļoti aizpildīti un, pēdējā brīdī mainot vai pērkot kādu jaunu biļeti, izmaksas ir ļoti augstas. Mēs kā tūrisma kompānijas darbinieki iesakām, ka noteikti vajag apdrošināšanu. Apdrošināšanas kompānijas ir ieviesušas tādu apdrošināšanas veidu kā ceļojuma atcelšana Covid-19 saslimšanas gadījumā, un šo gadījumu bija ļoti daudz šī gada sākumā. Arī lidojumu kavēšanās ir otrs iemesls, kāpēc ir augstas izmaksas. Tā kā cenas ir pieaugušas arī ceļošanā, tad izdevīgi, ja ir apdrošināšana, jo lielas summas nosedz apdrošināšanas kompānijas," teica Kavaca.

Apdrošināšanas sabiedrības "Ergo" Risku parakstīšanas departamenta direktors Raitis Čaklis stāstīja, ka šī gada pirmajā pusgadā "Ergo" pieteikts trīs reizes vairāk ceļojumu apdrošināšanas atlīdzību nekā pērn šajā laikā un ceļojumu apdrošināšanas vidējā atlīdzība bijusi 350 eiro. Lielākā ceļojumu apdrošināšanas izmaksa bija vairāk nekā 8000 eiro par apendiksa operāciju, un 1770 eiro tika izmaksāti par ceļojuma atcelšanu Covid-19 saslimšanas dēļ. Covid-19 apdrošināšana ceļojuma laikā esot ļoti populāra visā pasaulē.

"Ja nepieciešama ārstēšana vai nonāk slimnīcā, tajā skaitā bieži vien Covid-19 dēļ, nav iespējams uzreiz ceļot atpakaļ, ir jāievēro izolācija, kas nozīmē, ka ir jāmaksā papildus par uzturēšanos, par citiem papildu izdevumiem un šo visu sedz apdrošināšana. Apdrošināšana arī segs situācijas, kad nevar doties ceļojumā, kad ir jāpaliek mājās, ja konstatēts Covid-19.

Šogad būtiski pieaudzis, par 40% vairāk atlīdzību, kas saistītas ar lidojumu aizkavēšanos, un tas lielā mērā ir tieši saistīts ar to haosu, kas tagad notiek Eiropas lidostās.

Cilvēkiem bieži nākas atrasties rindās, kas ir no trim līdz pat piecām stundām, kā rezultātā tiek nokavēti savienotie reisi, un mēs kā apdrošinātājs to izjūtam, saņemot arvien vairāk pieteikumu tieši saistībā ar lidojumu aizkavēšanos, ar dažādiem bagāžas bojājumiem," atzina Čaklis.

Ceļojumu aģentūras "Vanilla Travel" direktore Kavaca vērtēja, ka ceļotājiem arī turpmāk jārēķinās, ka lidojumi ar pārsēšanos var kavēties un radīt papildu izmaksas.

"Šobrīd un tuvākajā nākotnē, es teiktu, tiešie lidojumi ir drošāki nekā lidojumi ar pārsēšanos, jo tajā brīdī ir iesaistītas vairākas aviokompānijas vai kāda cita lidosta. Un serviss ir tāds, kāds tas ir. No tūrisma ir aizgājuši ļoti daudz cilvēku strādāt uz citām nozarēm. Šī darbinieku trūkuma dēļ rodas nespēja sniegt kvalitatīvu pakalpojumu, tāpēc arī ir tās milzīgās rindas lidostās, ka esošie darbinieki netiek galā ar to apjomu, kas pēkšņi ir parādījies, un atpakaļ uz nozari ne visi nāk strādāt," norādīja Kavaca.

Tas nozīmē, ka ar neērtībām lidostās un tūrisma servisā ceļotājiem jārēķinās arī turpmāk.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti