Abu valstu dzelzceļi esot ieinteresēti stiprināt sadarbību kravu pārvadājumos, un viens no sadarbības virzieniem būtu īpaši garu kravas vilcienu sastāvu pārvadāšana starp Krieviju un Kaļiņingradas apgabalu, izmantojot Latvijas dzelzceļa infrastruktūru.
Līdz šim garākais vilciena sastāvs Latvijas teritoriju šķērsojis ar 75 ritošā sastāva vienībām un svēris 7460 tonnu. Standarta kravas vilciens ir līdz 57 vagoniem un nepārsniedz 6000 tonnu masu.
Dzelzceļa pārstāve Ella Pētermane stāstīja, ka Kaļiņingradas dzelzceļa vadība izteica vēlmi pārvadāt tādus kravas vilcienu sastāvus, kuros ietilpst simt vagoni.
Līdz šim Latvijā tik gari vilcienu sastāvi nav pārvadāti, tomēr “Latvijas dzelzceļš” izvērtēs iespēju īstenot šādu ideju, pastāstīja Pētermane.
“Pagaidām par konkrētām līnijām nevarētu vēl runāt. Vispirms ir jāīsteno visi priekšnoteikumi, lai varētu vispār šādas simts vagonu kravas vilcienu sastāvus pārvadāt pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru,” norādīja LDz pārstāve.