CAF saistībā ar to var apsvērt iespēju pret Latviju vērsties starptautiskajā arbitrāžā.
„Līdz šī gada 3.janvārim Latvijas valsts nav sniegusi CAF atbildi uz investīciju strīda paziņojumu, līdzīgi kā tas notika pirms 14 gadiem tā dēvētajā sagrieztā zviedru kuģa lietā, kad arī valsts nekādu atbildi investoram netika sniegusi. Un, saskaņā ar Latvijas un Spānijas noslēgto starptautisko līgumu, pagājušā gada 3.jūlijā CAF iesniedza jau minēto paziņojumu gan Valsts prezidentam Bērziņa kungam, gan ministru prezidentam Dombrovska kungam, gan ārlietu ministram Rinkeviča kungam, gan satiksmes ministram Matīsa kungam.
Šī gada 3.janvārī apritēja līgumā paredzētie 6 mēneši, kuru laikā CAF un Latvija varēja veikt sarunas mierizlīguma panākšanai. Taču Latvijas valsts uz piedāvājumu tikties un uzsākt pārrunas vispār nav reaģējusi. Tādējādi šobrīd, saskaņā ar minēto starptautisko līgumu, CAF ir tiesības nodot šo strīdu izskatīšanai starptautiskajai arbitrāžas tiesā iesniedzot atbilstošu pieteikumu," situāciju skaidro CAF pārstāvis, advokāts Ivo Klotiņš.
Satiksmes ministrijā apliecināja, ka pie attiecīgā jautājuma tiek strādāts, taču plašākus komentārus pagaidām nesniedza.
Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" bija iecerējis iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, taču noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 142,45 miljonu eiro apmērā jauno vilcienu iepirkumā, bet vienošanās ar CAF netika panākta. Arī griešanās pēc palīdzības Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā rezultatus nedeva.