CAF nākamgad varētu vērsties starptautiskajā arbitrāžā saistībā ar vilcienu iepirkumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A" (CAF) nākamā gada sākumā varētu vērsties starptautiskajā arbitrāžā saistībā ar pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" iepirkumu par jaunu vilcienu piegādi, pastāstīja CAF pārstāvis Ivo Klotiņš. CAF ar rakstisku paziņojumu par investīciju strīdu vērsies pie premjera Valda Dombrovska un citām amatpersonām.

"Mēs šā gada 3.jūlijā vērsāmies pie Ministru prezidenta Valda Dombrovska saistībā ar Latvijas-Spānijas investīciju strīdu uz Latvijas un Spānijas ieguldījumu savstarpējās veicināšanas un aizsardzības vienošanās pamata. Attiecīgi vēstules nosūtījām arī Valsts prezidentam Andrim Bērziņam, ārlietu ministram Edgaram Rinkēvičam un satiksmes ministram Anrijam Matīsam, taču līdz šim Latvijas puse nav izrādījusi gatavību atrisināt šo strīdu diplomātiskā ceļā," klāstīja Klotiņš.

„Svarīgi saprast, ka šis paziņojums ir iesniegts saistībā ar investīciju strīdu saskaņā ar Latvijas un Spānijas līgumu. CAF vēlas, lai tiktu novērsts investīciju aizskārums. Ir atkarīgs no Latvijas puses, ko Latvija ir gatava piedāvāt, bet šobrīd pat netiek piedāvāta tikšanās. Ja tas nenotiek, ieguldītājam, CAF, ir tiesības iesniegt strīdu starptautiskajā arbitrāžā,” skaidroja Klotiņš.

Viņš norādīja, ka CAF grasās pēc nākamā gada 3.janvāra vērsties starptautiskajā arbitrāžā pret Latviju saistībā ar vilcienu iepirkumu. "Nākamā gada 3.janvārī, kad būs apritējuši seši mēneši kopš vērsāmies pie amatpersonām ar CAF pretenzijām, mēs vērsīsimies starptautiskajā arbitrāžā, ja Latvijas puse joprojām nebūs izrādījusi nekādu gatavību šo strīdu atrisināt sarunu ceļā," teica Spānijas kompānijas pārstāvis.

Tikmēr Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš norāda, ka Latvija dialogam ar CAF ir gatava:

„Vēstuli, protams, esam saņēmuši. Termiņu atbildes sniegšanai nokavējuši neesam. Šobrīd tiek veikta situācijas padziļināta izpēte. Jautājums ir pietiekoši svarīgs. Šeit arī piedalās „Pasažieru vilciens” kuriem atkal ir sava kompetence atbildes sagatavošanā. Es uzskatu, ka pie tik būtiska jautājuma ir jāstrādā pastiprināti. Mēs ņemam vērā CAF prasības un esam gatavi dialogam, ko tuvākajā laikā mēs organizēsim un aicināsim viņus uz sarunām. Ceru, ka jautājums tiks atrisināts ārpustiesas ceļā.”

Paziņojumā neesot teikts, kādas tieši investīcijas Latvijā CAF ir veicis. Advokāts Ivo Klotiņš paskaidroja, ka spāņu kompānija pagaidām tās nevēlas atklāt. Viņš gan pieminēja, ka tās ir vistiešākajā veidā saistītas ar pagājušajā gadā neizdevušos vilcienu iepirkumu.

Jau vēstīts, ka "Pasažieru vilciens" bija iecerējis iegādāties 34 elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursā par vilcienu piegādi uzvarēja CAF, taču ar to noslēgtajā līgumā bija jāveic grozījumi, lai nezaudētu Eiropas Savienības līdzfinansējumu 100 miljonu latu apmērā jauno vilcienu iepirkumā.

Vienošanās ar CAF par līguma izmaiņām netika panākta un CAF vērsās Stokholmas Tirdzniecības palātas Mediācijas institūtā, lūdzot sākt mediācijas procesu. Tas gan beidzās bez panāktas vienošanās. Pēc tam CAF pārstāvji paziņoja, ka vēršas tiesā pret "Pasažieru vilcienu" un Satiksmes ministriju.

Pērn aprīlī parakstītais līgums starp CAF un akciju sabiedrību „Pasažieru Vilciens” tika izbeigts oktobrī, jo puses nespēja vienoties par līguma grozījumiem.

Ozoliņš noliedza, ka CAF paziņojums varētu apdraudēt jauno vilcienu nomas konkursu. Tas tikšot izsludināts tuvāko divu nedēļu laikā. CAF advokāts Ivo Klotiņš neizslēdz, ka spāņu kompānija varētu piedalīties arī šajā konkursā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti