Būvnieka maksātnespējas dēļ šogad netiks pabeigti ceļa būvdarbi Bauskas pusē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Būvnieka SIA "Union Asphalttechnik" maksātnespējas dēļ apstājušies autoceļa Bauska-Bērzi-Lietuvas robeža būvdarbi, informēja ''Latvijas Valsts ceļi'' (LVC).

Aizvadītā gada maijā Lietuvas pierobežā uz autoceļa Bauska–Bērzi–Lietuvas robeža (V1028) posmā no Bērziem līdz Lietuvas robežai (km 7,44-14,62 km) tika uzsākti atjaunošanas darbi, kas turpinājās šogad, taču līdz būvniecības sezonas beigām netiks pabeigti, jo "Union Asphalttechnik", kas iepirkuma rezultātā bija ieguvusi tiesības veikt būvdarbus, šā gada 26. jūlijā pasludināja maksātnespēju.

Līdz maksātnespējas pasludināšani būvnieks paveica lielāko daļu darbu, taču atlikušie apmēram 17% no darbu apjoma netika izdarīti. Tostarp nav veikta virsmas apstrāde, nomaļu uzpildīšana, dilumkārtas uzklāšana nobrauktuvēs, drošības barjeru uzstādīšana un ceļa horizontālie apzīmējumu, ceļa aprīkojuma uzstādīšana.  Būvkompānija visus darbus apturēja 10. jūnijā un pameta būvlaukumu.

Patlaban būvuzraugs un LVC speciālisti veic objektā pabeigto darbu uzskaiti, lai noslēgtu protokolu par būvdarbu pabeigšanu nepilnā apjomā. Lai atsāktu un paveiktu atlikušos būvdarbus, tiks sludināts jauns iepirkums.

Plānots, ka projekts tiks pabeigts nākamā gada būvniecības sezonā.

Autoceļa Bauska–Bērzi–Lietuvas robeža (V1028) posma atjaunošanas darbu ietvaros ir izbūvēta ceļa pamata nesošā kārta un asfalta apakškārta, noņemts apaugums, sakārtoti grāvji un caurtekas, nogāzes un sabiedriskā transporta pieturas.  Atbilstoši projektam, lai nodrošinātu ilgāku ceļa seguma kalpošanas laiku, posmā bija paredzēts veikt virsmas apstrādi un citus darbus, kas nav paveikti. Kopējās projekta izmaksas ir 1 519 921 (bez PVN), no tiem 85% ir "Interreg" līdzfinansējums.

Autoceļa Bauska–Bērzi–Lietuvas robeža (V1028) posma no Bērziem līdz Lietuvas robežai (km 7,44-14,62 km) atjaunošana notiek Latvijas–Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020. gadam projekta "Easycrossing" jeb Vieglā šķērsošana ietvaros. Projekta mērķis ir veicināt mobilitāti un teritoriālo integritāti pierobežas reģionos ar atbilstošas transporta infrastruktūras nodrošināšanu darbaspēka, pakalpojumu un preču kustībai. Projekts tiek īstenots sadarbībā ar Lietuvas ceļu administrāciju.

Saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) nodokļu (nodevu) parādu datubāzē pieejamo informāciju,

"Union Asphalttechnik" šā gada 26. augustā bija 67 815 eiro liels nodokļu parāds.

Ceļu būves uzņēmums "Union Asphalttechnik" ir dibināts 1991. gadā kā Latvijas-Vācijas kopuzņēmums. 1999. gadā uzņēmums iekļāvās ceļu būves kompānijas "Colas" grupas sastāvā. 2000. gada 15. maijā "Union Asphalttechnik" atklāja asfaltbetona ražotni Mārupes pagasta Skultē. Savukārt 2005. gadā uzņēmums tika pārdots Lietuvas ceļu būves kompānijai "Panevežio keliai".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti