Burovs: Infrastruktūras projektiem «Rail Baltica» piegulošajās Rīgas apkaimēs būs nepieciešami līdz 350 miljoniem eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lai īstenotu infrastruktūras attīstības projektus "Rail Baltica" piegulošajās Rīgas apkaimēs, 10 gadu periodā būs nepieciešamas līdz pat 350 miljoniem eiro lielas investīcijas, atzinis Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Oļegs Burovs ("Gods kalpot Rīgai"), informēja domē.

Burovs piektdien, 24. janvārī, tikās ar "Rail Baltica" piegulošo Rīgas teritoriju lokālplānojuma apspriedes dalībniekiem.

“''Rail Baltica'' projektam ir milzīgs potenciāls. Tuvākajos 50 un pat 100 gados mēs diez vai piedzīvosim kādu citu infrastruktūras risinājumu, kas tik ļoti mainīs rīdzinieku dzīvi. Taču, lai šis potenciāls tiktu realizēts, visām iesaistītajām pusēm – gan valdības pārstāvjiem, gan pilsētai, gan iedzīvotājiem – jāsēžas kopā pie viena galda un jāmeklē labākie risinājumi. Gan tam, kā izskatīsies konkrētas vietas pilsētā, gan tam, kā rast trūkstošo finansējumu iespējamo labāko pilsētplānošanas risinājumu izbūvei,” norādīja Burovs.

Domes priekšsēdētājs atzina, ka Rīga ir gatava finansēt "Rail Baltica" trasei pieguļošo teritoriju transformāciju, tomēr ir skaidrs, ka ar pilsētas budžetā pieejamiem līdzekļiem nepietiks. Rīgas dome norāda - lai "Rail Baltica" posmā no Centrālās stacijas līdz Daugavai varētu runāt par Baltijas centrālo transporta mezglu un pilsētā integrētu dzelzceļa staciju, kura nodrošinātu  iedzīvotājiem un pilsētas viesiem ērti lietojamu un mūsdienīgu infrastruktūru, nepieciešamas investīcijas ap 180 miljonu eiro apjomā. Šos līdzekļus nepieciešams ieguldīt 10 gadu laikā, sadalot trijās kārtās. Galvaspilsēta no sava budžeta var ieguldīt ap 25 miljoniem no 180 miljoniem eiro. Kas varētu būt pārējā finansējuma avots, patlaban nav zināms.

Kopumā ieguldījumi, kas būs nepieciešami Rīgā "Rail Baltica" piegulošajās teritorijās saistīto infrastruktūras objektu īstenošanai, 10 gadu periodā varētu sasniegt 300 – 350 miljonus eiro.

Dome norāda, ka lielākās pārmaiņas varētu piedzīvot Centrālās stacijas apkārtne: nebūs tuneļu - visa gājēju kustība tiks organizēta virszemē; jauna iela zem dzelzceļa (Elizabetes ielas pagarinājums līdz Turgeņeva ielai); jauns gājēju/velo tilts pār Daugavu un ar staciju savienots veloceļu tīkls, velonovietnes; 13. janvāra iela kā bulvāris; kompleksa Gogoļa ielas mezgla starp Centrālo dzelzceļa stacijas Dienvidu laukumu un Centrāltirgu pārbūve, Spīķeru ielas pārbūve; jaunas sabiedriskā transporta pieturvietas Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtnē; transporta satiksmes organizācija ar vienvirziena ielu palīdzību; kuģīšu piestātne; "park & ride".

Piektdien, 24. janvārī, notika pirmā lokālplānojuma apspriede, kurā piedalījās vairāki desmiti nevalstisko organizāciju pārstāvju, AS "RB Rail" un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" eksperti, kā arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) un Rīgas domes priekšsēdētājs Burovs. Apspriedē eksperti un NVO pārstāvji sprieda par "Rail Baltica" trases posmu no Centrālās  dzelzceļa stacijas līdz Daugavai. Plānots, ka nākamā lokālplānojuma apspriešana notiks pēc mēneša.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti