Panorāma

Apburtais loks. Vardarbība ģimenē: amatpersonu atbildes

Panorāma

Slēpju nomās aicina ievērot distanci

Brexit sarežģījis muitas procedūras un preču saņemšanu

Breksita dēļ latviešu izcelsmes uzņēmējiem Lielbritānijā radušās problēmas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Līdz ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības (ES) radušās problēmas tiem, kuru uzņēmējdarbība ir saistīta ar preču importu un eksportu. Uzņēmēji ir neapmierināti, ka valdības līmenī problēmas tiek risinātas visai gausi. 

Kristīne Tiesnese breksitam gatavojās laicīgi, pēdējo mammas Latvijā vāktā medus kravu atvedot decembrī. Tagad visas medus atļaujas un sertifikācijas jākārto no jauna, jo vecās pēc breksita vairs neder.

"Žēl, ka nav vienas vietas, kur tu internetā ieej un ieraksti visu, kas tev jāsakārto no A–Z. Mums kā mazam uzņēmumam tas diezgan daudz problēmu sagādā, jo mums jau ir vajadzīgi citi papīri, citas dokumentācijas. Un, piemēram, ja medus sezona sākās maijā, jūnijā, un lai mamma atsūtītu medus produktus uz jūniju, tad mums jau tagad februārī jāsāk kārtot papīri, jāiet un jāmeklē atļaujas, jāpiesakās. Tas ir diezgan ilgs un sarežģīts process. Bet, protams, tas viss ir izdarāms," stāstīja uzņēmuma "Annas dravas" tirdzniecības pārstāve Kristīne Tiesnese.

Savukārt fitnesa trenere Agnese Blūma Anglijā izplata īpašus amortizējošus zābakus, kas tiek iepirkti no Spānijas. Nupat veiksmīgi atnākusi pirmā šīgada krava.

"Es sazinājos ar Spānijas kompāniju, un piegādātājkompāniju šeit, Anglijā, kas manā vietā muitā darbojas kā aģenti. Un noskaidroju, vai visi nepieciešamie dokumenti un reģistrācijas numuri mums ir nokārtoti, vai mēs esam gatavi startēt. Līdz ar to, līdzko krava bija sasniegusi muitu, man pienāca ziņa, ka krava ir atnākusi un kādas formalitātes ir nepieciešamas. Bija vajadzīga papildus rakstiska atļauja viņiem rīkoties manā vietā, un jānomaksā viens nodoklis, jo, kā izrādās, lai arī man prece nāk no Spānijas, kas ir Eiropas Savienībā, taču ražota viņa ir ārpus ES. Bet to visu nokārtojām, un piecu dienu laikā es arī saņēmu preci," norādīja Blūma.

Edmunds Kalniņš-Kalnarājs atbild par Beļģijas kompānijas ražoto luksusa gaismekļu tirdzniecību Anglijas ziemeļos, tādēļ nepārtraukti nākas izskaidrot aizkavēšanās iemeslus.

"Mēs bieži vien atrodamies situācijās, kurās mums nākas menedžēt klientu cerības un saprast to, ka, ja pirms tam tas ir aizņēmis 3–4 dienas (tranzīts un preču piegāde), tad mūsdienās ar visiem atmuitošanas dokumentiem tas bieži var aizņemt nedēļu un līdz pat pusotrai nedēļai. Tas nozīmē, ka vairāk ir papīri jākārto. Bieži vien vairāk jāsazvanās un jākomunicē ar klientiem, lai tiešām rodas šī drošības sajūta, ka prece būs un tiks piegādāta, bet tas aizņems ilgāku laiku," stāstīja  "Deltalight UK Ltd." projektu vadītājs Edmunds Kalniņš-Kalnarājs.

Edītei Brauelai, strādājot no mājām, jāmeklē risinājumi, kā uzņēmuma klientiem samazināt birokrātijas slogu, ko radījusi izstāšanās no ES.

"Šādi ir traucējumi esošajā brīdī, pandēmijas radītie un breksita radītie. Tie tiks sakārtoti, jo Lielbritānija vienmēr ir sakārtojusi savas lietas, un viņiem ir lieli plāni attiecībā uz nākotni. Taču šajā brīdī tie ir ekonomikas robi, tas ir laika zaudējums, un uzņēmējdarbībā, kā zinām, laiks ir nauda," uzsvēra riska vadības konsultante Edīte Brauela.

KONTEKSTS:

Lielbritānija Jaungada naktī pameta Eiropas muitas savienību un vienoto tirgu. Lai gan juridiski Lielbritānija ES bloku pameta jau 2020. gada 31. janvārī, līdz šim faktiski nekas daudz nebija mainījies, jo turpinājās pēcbreksita pārejas periods. Tā laikā starp Londonu un Briseli norisinājās smagas sarunas par jaunu brīvās tirdzniecības līgumu, kuru pašā Ziemassvētku priekšvakarā beidzot izdevās noslēgt un 30. decembrī arī abām pusēm parakstīt. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti