«Bordo karotīte» - kvalitatīva produkta garants

Uzņēmēji pamazām piesaka produktus jaunajai Latvijas pārtikas kvalitātes zīmei "Bordo karotīte", taču pagaidām trūkst kampaņas, kas tās jēgu skaidrotu patērētājiem, lai viņi to ņemtu vērā. "Bordo karotīte" nozīmē produktu, kam bijis pilns ražošanas cikls Latvijā, bet izejvielas nākušas no citām valstīm. Paši ražotāji uz jauno zīmi raugās cerīgi un, kamēr simbols vēl nav īpaši atpazīstams, ieguvums ir arī papildu priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos.

 

Augustā valdība atbalstīja pārtikas kvalitātes shēmu, kas līdzās "Zaļajai karotītei" paredz ieviest bordo krāsas karotīti. Līdz šim "Bordo karotītes" zīme piešķirta 29 produktiem, kuru izejvielas tiek importētas, bet pilns pārstrādes process veikts Latvijā. Vēl vairāki uzņēmumi esot reģistrācijas procesā un, lai arī sārtās karotītes veikalu plauktos vēl nav atrodamas, Pārtikas uzņēmumu federācijas valdes locekles Ligita Turneres ieskatā process sākts veiksmīgi, jo kopējā pārtikas kvalitātes shēma atkal attīstās, nevis stagnē:

"Bija periods, kad "Zaļā karotīte" bija neaktīva; tagad gan par "Zaļo karotīti", gan "Bordo karotīti" ir ļoti liela interese ražotāju vidū. Interese iet tālāk, domāju, ka būs aptvertas gandrīz visas nozares, jo ražotāji ir sapratuši, ka šī zīme parāda - viņu produkts ir paaugstinātas kvalitātes. Un tas ir svarīgi gan valsts, gan pašvaldības iepirkumos, gan arī patērētāju informētībā."

Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis apstiprina, ka veikalos zīmolu vēl nemana, ‘’Bordo karotītei’’ vēl nepieciešams skaidrošanas darbs, turklāt jāpanāk, lai patērētāji šajos apzīmējumos neapjuktu.

Lai saņemtu "Bordo karotīti" uzņēmumos veiktas speciālas Pārtikas un veterinārā dienesta pārbaudes attiecīgajam produktam. Dalības maksa vienam produktam ir 70 eiro gadā. Viens no pirmajiem atzinumu par jaunās kvalitātes zīmes izmantošanu pērn novembrī saņēma uzņēmums "Aloja-Starkelsen" augļu želejām, un valdes loceklis Jānis Garančs atzīst, ka tā uzņēmumam pagaidām vairāk nepieciešama, jo sniedz papildu priekšrocības valsts un pašvaldību iepirkumos.

Tāpat šogad kvalitātes zīme piešķirta "Dobeles dzirnavnieka" makaroniem no cieto kviešu miltiem un marķējumā bordo krāsas karotītes simbols parādīšoties tuvākajos mēnešos. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils secina, ka turpmāk arī uzņēmējiem, kas šo zīmi būs saņēmuši, vajadzētu vienoti popularizēt to, lai atrāk panāktu zīmes atpazīstamību:

"Es uz to skatos optimistiski; šobrīd ir pats sākums, mēs esam vieni no pirmajiem, kas reģistrējuši šo sertifikātu, bet kopīgi jāstrādā un jāpopularizē, jārāda cilvēkiem un jāskaidro."

Pārtikas uzņēmumu federācijā pagaidām nav zināms kādus līdzekļus "Bordo karotītes" popularizēšanai un informatīvām kampaņām varēs atvēlēt, bet tam grasās veltīt turpmāko gadu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti