Bizness īsumā, 23.11.2012.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.

* "Latvijas Biznesa banka" šā gada deviņos mēnešos strādājusi ar zaudējumiem. * "Sony" un "Panasonic" nākotnes perspektīvas rūk. * Ventspilī atklāj jauno metālapstrādes uzņēmuma "Malmar Sheet Metal" ražotni.

Uzņēmumu reģistrs atteicies reģistrēt izmaiņas uzņēmuma "Ventbunkers" padomes sastāvā. Līdz ar to "Ventbunkers" padomes priekšsēdētājs Olafs Berķis vēl joprojām ir uzņēmuma vadībā. Jau ziņots, ka vienojoties Rūdolfam Meroni ar Oļegu Stepanovu, tika ziņots par Olafa Berķa un viņam pietuvināto personu atstādināšanu no "Ventbunkera" vadības. "Ventbunkers" ir viens no ietekmīgākajiem Ventspils tranzītbiznesa uzņēmumiem, kura kontrolē ir "Latvijas naftas tranzīts", kam savukārt pieder nepilni 40% "Ventspils naftas".

"Latvijas Biznesa banka" šā gada deviņos mēnešos strādājusi ar zaudējumiem. Bankas zaudējumi pārsnieguši miljonu latu, teju sasniedzot 1,4 miljonus. Bankas aktīvi šogad ir palielinājušies līdz 12,5 miljoniem latu, kas ir par teju trim reizēm vairāk nekā pērn. Bankas zaudējumu apmērs pagājušajā gadā pārsniedza 4,6 miljonus latu. Starp Latvijas komercbankām, "Latvijas Biznesa banka" ir 26.lielākā.

Bezalkoholisko dzērienu ražotājs "Coca-Cola" pēc vairāku gadu baumām ienāks prestižajās Formula-1 sacīkstēs. Ar zīmolu "Burn" "Coca-Cola" atbalstīs "Lotus" komandas somu braucēju Kimi Raikonenu. "Coca-Colas" ienākšanu F1 sacīkstēs lielā mērā saista ar sacensību atgriešanos ASV trasēs, jo ASV ir lielākais "Coca-Cola" tirgus. Kā vienu no veiksmīgākajiem dzērienu zīmoliem prestižajā sporta veidā jāmin "Red Bull", kura komanda jau trīs gadus ir izcīnījusi Konstruktoru kausu.

Reitingu aģentūra "Fitch" pazeminājusi nākotnes perspektīvas Japānas elektronikas uzņēmumiem "Sony" un "Panasonic" līdz līmenim, kas liek paredzēt uzņēmumu defoltu. "Panasonic" reitings samazināts līdz BB-, kamēr "Sony" līdz BB. Iemeslu "Fitch" reitingu samazinājumam min abu uzņēmumu parādus, kas jau sāk apdraudēt investorus, kuri varētu interesēties par ieguldījumu iespējām. Zinātāji skaidro, ka "Sony" un "Panasonic" ar grūtībām saglabā vietu elektronikas inovāciju tirgū. "Panasonic" plāno zaudējumus 10 miljardu ASV dolāru apmērā, bet "Sony" cer uz nelielu peļņu pēc vairāku gadu zaudējumiem.

Alus ražošanas apjomi šogad uzrāda samazinājumu par 6%. Kā skaidro Latvijas Alus darītāju savienībā, iemesls apjomu kritumam ir vēsā vasara. Alus darītājiem šis gads līdz ar to izvērties par pietiekami sarežģītu, jo ražotnes uzturēšanas izmaksas un izejvielu cenas ir sadārdzinājušas alus ražošanu. Valsts ieņēmumu dienesta dati uzrāda, ka deviņos mēnešos Latvijā ir saražoti 116 miljoni litru alus.

Lielākie nodokļu maksātāji pagājušajā gadā bijuši degvielas tirgotājs "Statoil", vairumtirdzniecības uzņēmums "Orlen Latvija" un "Latvenergo". Vēl pirmajā desmitniekā iekļuvuši citi degvielas tirgotāji, kā "Neste" un "Lukoil", tāpat arī "Latvijas gāze", "Latvijas valsts meži", tabakas tirgotājs "Philip Morris", "Latvijas dzelzceļš" un "Latvijas balzams". Desmit lielāko nodokļu maksātāju pienesums valsts budžetam pārsniedzis 740-mit miljonus latu, kas ir 18% no VID administrētajiem nodokļu ieņēmumiem.

Ventspilī šodien atklāj jauno metālapstrādes uzņēmuma "Malmar Sheet Metal" ražotnes ēku, kurā ieguldīti 4 miljoni latu. Līdz šim uzņēmums ražošanu veica no pagaidu telpām, bet jaunais apstrādes cehs kļuvis par vienu no modernākajiem Austrumeiropā. "Malmar Sheet Metal" izveidojis krāsošanas cehu, kas ir efektīvs ražošanā, un ar samazinātu ietekmi uz apkārtējo vidi un strādājošajiem. Uzņēmums galvenokārt specializējas detaļu izgatavošanā smagajām "Volvo" automašīnām.

Baltijas saldumu ražotāji, kuri nonākuši ārvalstu kompāniju īpašumā, drīzumā var arī zaudēt savus zīmolus, tādu pārliecību pauduši saldumu ražotāja "Laima" pārstāvji. Lietuvas "Karūna" nonākusi "Kraft Foods" īpašumā, kamēr Igaunijas "Kalev" pieder skandināvu uzņēmumam "Orkla". Vietējā tirgū šie saldumu zīmoli ir atpazīstami, taču ilgtermiņā tie var beigt pastāvēt, jo jaunajiem īpašniekiem Baltijas uzņēmumu peļņa ir pārāk maza. Tāpēc Baltijas zīmolus izmanto ārzemēs ražotu preču atpazīstamības celšanai. Atgādinām, ka "Laima" pieder vietējo uzņēmēju izveidotajai "NP Foods" grupai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti