Telekomunikāciju uzņēmuma "Baltcom" klientu skaits februārī ir palielinājies par 9%, kamēr janvāra kāpums bija 8%. "Baltcom" pārstāvji pieļauj, ka klientu skaita pieaugums saistāms ar interneta sakaru optiskā tīkla paplašināšanu. Šā tīkla plašākai izbūvei, kā arī kabeļtelevīzijas un telekomunikāciju sakaru uzlabošanai, "Baltcom" piesaistījis 50 miljonu eiro lielas investīcijas. Uzņēmuma mērķis ir gada laikā trīskāršot optiskā tīkla sasniedzamību mājsaimniecībām.
Ceļu būvniecības kompānija "Tilts" iesniegusi sūdzību par "Latvijas valsts ceļu" izsludināto konkursu valsts pirmās šķiras autoceļa Rīga-Ērgļi rekonstrukcijai. Uzņēmumu neapmierina atsevišķas nolikuma prasības, tāpēc Iepirkumu uzraudzības birojam līdz 28. martam jāizvērtē sūdzības pamatotība. Ierasta prakse ir, ka uzņēmumi apstrīd konkursu nolikumus vai rezultātus. "Latvijas valsts ceļu" izsludinātā konkursa līguma summa pārsniedz 4 miljonus latu.
Rīgas Nasdaq OMX biržā ceturtdien vislielāko akciju darījumu apjomu izdevies veikt ar farmācijas uzņēmuma "Olainfarm" akcijām. Tās mainījušās īpašniekus par teju 14 tūkstošiem latu. Otrajā vietā ierindojušās "Latvijas gāzes" akcijas, bet trešajā vietā palikušas "Latvijas kuģniecības" akcijas. Atgādinām, ka "Olainfarm" pagājušo gadu pabeidzis ar rekordlielu peļņu, kamēr "Latvijas gāzei" peļņa pieaugusi par dažiem procentiem līdz 27 miljoniem latu. Savukārt "Latvijas kuģniecība" zaudējumi pērn sarukuši par trim reizēm līdz 25 miljoniem latu.
Bet Igaunijas apģērbu grupai "Baltika" februārī izdevies strādāt ar vairāk nekā 3 miljonu eiro lieliem ieņēmumiem. Pārdošanas apjomi ir auguši par sešiem procentiem, neskatoties pat uz tirdzniecības platību samazinājumu. Ierasts, ka "Baltikas" grupas apgrozījums visstraujāk aug Latvijā - februārī tie bija 26%, kamēr Igaunijā un Lietuvā apjomi pieauguši par attiecīgi 16% un 6%. "Baltika" strādā arī Krievijā, Ukrainā un Polijā un kopumā pārvalda 110 veikalus. Kompānijas zīmoli ir "Ivo Nikkolo", "Baltman", "Mosaic" un "Monton".
"Latvijas pasts" šogad cer samazināt vadības izdevumus par trešdaļu, lai gada beigās jau strādātu ar peļņu, tā paziņojis nesen par pasta valdes priekšsēdētāju ieceltais Māris Kleinbergs. Pēc sākotnējiem aprēķiniem, samazinot administratīvās izmaksas, "Latvijas pasts" varētu ietaupīt aptuveni 700 tūkstošus latu. Pagaidām nav ziņu vai taupības pasākumi varētu ietekmēt pastā strādājošo skaitu. "Latvijas pasts" jau vairākus gadus cenšas pārtraukt zaudējumus. Provizoriskie rādītāji liecina, ka pērn visticamāk beidzot izdevies nopelnīt, bet laika posmā no 2006.-2011. gadam "Latvijas pasta" kopējie zaudējumi pārsnieguši 20 miljonus latu.
Suvenīru apdrukas uzņēmums "Uzvelckreklu.lv" šogad cer strādāt ar 400 000 latu lieliem ieņēmumiem. Tas būtu teju divreiz vairāk nekā pērn, kad apgrozījums sasniedza 240 tūkstošus latu. Uzņēmuma līdzīpašnieki pamatotas cerības liek uz eksporta tirgiem, jo pagājušā gada beigās ir uzsākta darbība Lietuvā. Ierasta lieta, ka dažādu apdrukas pasūtījumu īpatsvars pieaug tieši vasaras sezonā, kad uzņēmumi rīko korporatīvos pasākumus.
Aizvien vairāk uzņēmēju sāk izmantot ārpakalpojumus, bet tirgus attīstība pagaidām nav tik liela, lai ārpakalpojumu sniedzēji varētu apkalpot arī lielos uzņēmumus. Pētījumu aģentūras TNS dati liecina, ka februārī populārākie ārpakalpojumi bija finanšu, juridisko un informācijas tehnoloģiju pakalpojumu jomā, kamēr salīdzinoši zema uzņēmēju aktivitāte ir izmantot personālvadības ārpakalpojumus. Deleģējot daļu funkciju ārpakalpojumu sniedzējiem, uzņēmēji var ietaupīt, jo nav jāuztur pašiem sava grāmatvedība, datortehnoloģiju daļa vai juridiskā nodaļa.
Starptautiskā informāciju tehnoloģiju uzņēmuma "Accenture" Latvijas filiāle ir gatava darbā pieņemt aptuveni 100 jaunu darbinieki, tā biznesa portālam nozare.lv pavēstīja "Accenture" Latvijas filiāles vadītājs Maksims Jegorovs. Šobrīd uzņēmums nodarbina ap 400 cilvēku, bet iespējas attīstīt lielus projektus ir ierobežotas tieši dabinieku trūkuma dēļ.