Biznesa ziņas 2, 13.05.2011.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.

Rīgas ostas kravu apgrozījums šā gada pirmajos četros mēnešos pieaudzis.

Rīgas ostas kravu apgrozījums šā gada pirmajos četros mēnešos pieaudzis. Salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem, kravu kopējais apjoms kāpis par 13 procentiem, sasniedzot teju 11 miljonus tonnu. Vislielāko kāpumu Rīgas osta piedzīvojusi lejamkravu segmentā - 32 procenti. Tikmēr beramkravu un ģenerālkravu segmentā novērots pieaugums 7 un 8 procentu apmērā.
*
"Volkswagen" automašīnu izplatītājs Latvijā "Auto Group Baltic" pagājušajā gadā spējis atgriezties pie peļņas. Pretēji 2009. gadā zaudējumiem vairāk nekā miljona latu apmērā, pērn izdevies nopelnīt 530 tūkstošus. Peļņas kāpumu noteikti sekmējis ieņēmumu pieaugums, jo "Auto Group Baltic" apgrozāmie līdzekļi pērn palielinājās par 63 procentiem. 2010. gadā "Volkswagen" dīleris spēja iekasēt 52 miljonus latu. Kopš 2008. gada, kad uzņēmums strādā Eiropas sabiedrības statusā, aizvadītais gads bija pirmais, kad izdevies nopelnīt. "Auto Group Baltic" vienīgais īpašnieks ir Norvēģijas uzņēmums "Harald Moller".
*
Kviešu un sojas pupiņu cena var augt, tā prognozē SEB Bankas Brokerpakalpojumu vadītāja Nataļja Točelovska. Izvērtējot "Goldman Sachs" analītiķu ieteikumus, secināts, ka šogad tirgū varētu nepietikt kviešu. Visvairāk nopelnīs tas, kurš jau laicīgi uzpirks pamatīgus kviešu krājumus, tāpēc bankas jau palielina kviešu cenas. Savukārt sojas pupiņu cenas pilnībā atkarīgas no kukurūzas iepirkuma cenām. Paredzams, ka lauksaimnieki tāpēc vairāk audzēs kukurūzu, kas neizbēgami novedīs pie sojas deficīta. Tikmēr nedaudz nomierina iespējamā cukura cenas mazināšanās. Jau otro gadu pēc kārtas cukura pārdevēju ir vairāk nekā pircēju. Taču ievērojamu cenu kritumu diez vai piedzīvosim, jo tādas valstis kā Ķīna varētu izmantot tirgus situāciju savu rezervju palielināšanai.
*
Polijas premjerministrs Donalds Tusks politiski nebloķēs naftas pārstrādes uzņēmumu "PKN Orlen", ja tas izlems pārdot savu pārstāvniecību "Orlen Lietuva" jeb kādreiz labi zināmo "Mažeiķu naftu". Poļi ir neapmierināti, ka Lietuvas valdība atsakās pārdot Klaipēdas naftas termināli. Līdz ar to, "PKN Orlen" naftas rūpnīcai nākas iztikt ar dārgākām izejvielām. "PKN Orlen" jau vairākkārt piedraudēja pārdot naftas rūpnīcu Mažeiķos, ko visticamāk pirktu kāda Krievijas kompānija. Taču zinātāji pieļauj, ka poļi tikai cenšas iebiedēt Lietuvas valdību. "PKN Orlen" pārstāvniecība Lietuvā ir bijusi vienīgā meitas sabiedrība, kura šā gada pirmajā ceturksnī strādājusi ar apjomu pieaugumu. Turklāt 35 procentus degvielas "PKN Orlen" saražo tieši Mažeiķos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti