Biznesa ziņas 1, 07.01.2011.

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.

Lidosta "Rīga", visticamāk, turpinās esošā termināļa paplašināšanu, nevis būvēs jaunu kā to vēlas "airBaltic", tā paziņojis lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Lidosta "Rīga", visticamāk, turpinās esošā termināļa paplašināšanu, nevis būvēs jaunu kā to vēlas "airBaltic", tā paziņojis lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse. Luhse uzskata, ka "airBaltic" iecerētais jaunais terminālis lidostai šobrīd nav izdevīgs, jo kļūtu par otru lidostu pie viena skrejceļa. Atgādinām, ka "airBaltic" bija iecerējis būvēt jaunu termināli ar 12 līdz 14 miljonu pasažieru caurlaidību gadā par 56 miljoniem latu. Tikmēr Luhse iesaka atjaunot 2007. gadā izstrādāto esošās lidostas pārbūves plānu, kas ļautu gadā apkalpot 10 miljonus pasažieru. Kuru no attīstības plāniem realizēt, par to vēl jālemj Lielo investīciju projektu padomei un valdībai.
*
Valsts ieguldīto naudu iespējams atgūs banka "Citadele", kamēr par "Parex Banku" pārliecības nav, tā atzinuši žurnāla "Kapitāls" aptaujātie eksperti. "Citadele", viņuprāt, pagaidām vēl nav nostiprinājusies tirgū ar stabilu piedāvājumu vai atšķirīgu no citām bankām stratēģiju, taču tai ir izdevies attālināties no nepatīkamās "Parexa" ēnas. Savukārt "Parex Bankas" vadītājs Kriss Gviljams pats ir atzinis, ka "Parex Bankai" ir konkrēts uzdevums, pēc kura pabeigšanas banka varētu tikt arī likvidēta. Tādā gadījumā, runas par "Parex Bankas" pārdošanu ir mīts. Eksperti pieļauj, ja "Parexam" izdosies atgūt valsts ieguldīto, no bankas tāpat vairs nebūs ko pārdot.
*
Viens no lielākajiem Lietuvas piena pārstrādātājiem "Rokiškio sūris" aizvadītā gada pēdējā mēnesī kāpinājis pārdošanas apjomus par teju 30 procentiem. Kā liecina Viļņas biržas rīcībā esošie uzņēmuma pārskati, decembrī "Rokiškio sūris" pārdevis produkciju par 11 miljoniem latu. Aizvadītajā gadā kopumā uzņēmums strādājis ar pusprocenta kritumu, realizējot piena produktus par 113 miljoniem latu.
*
Autoražotājs "Škoda" pērn pārdevis rekord lielu automašīnu skaitu. Čehijas autorūpnīcā no konveijera noripojuši 762 tūkstoši jaunu spēkratu. Tas salīdzinājumā ar 2009. gadu ir kāpums par 11 procentiem. Automašīnu pārdošanas apjomi pieauguši visos tirgos, bet visstraujāk jaunās Škodas pārdotas Krievijā un Ķīnā. Autoražotāja vadība jau paziņojusi, ka līdz 2018.gadam plāno palielināt pārdošanas apjomus uz pusi, acīmredzot, cerot uz milzīgo Ķīnas tirgu. Kopumā Škoda eksportē 90 procentus automašīnu, savukārt rūpnīcas ienākumi garantē 5 procentus Čehijas iekšzemes kopprodukta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti