Biznesa inkubators liepājniekiem palīdz attīstīt uzņēmējdarbību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Palielinās interese par Kurzemes Biznesa inkubatora (KBI) rīkotajiem biznesa rītiem un biznesa skolu. Aprīļa temats veltīts sarunām par efektīvu komunikāciju ar klientiem un partneriem. Biznesa skola un rīti ir tikai dažas no Kurzemes Biznesa inkubatora un sadarbības partneru aizsāktajām iniciatīvām Liepājā. Komanda pie iesāktā nedomā apstāties.

Artis Daugins ir viens biznesa rīta viesiem, kurš pārstāv Liepājā un Latvijā jau labi zināmo brendu “Blue Shock Bike”. Viņš ar lielu aizrautību stāsta par savu pieredzi. Biznesa rītu šoreiz pārstāv plašs interesentu loks, gan jau strādājoši uzņēmēji, gan tie, kuri vēl tikai tagad nolēmuši uzsākt savu uzņēmējdarbību. Uz biznesa rītu atnākusi arī psihodrāmas grupas vadītāja Indra Nārģe, kura vēlas uzsākt savu biznesu: „Biznesa skolā es vēlos iegūt zināšanas par biznesu, savstarpējo komunikāciju, iegūt biznesa partnerus. Zinu, ka biznesā izmanto lomu spēles. Tas varētu daudzu ieinteresēt. Uzzināju jaunās idejas, kā tās top un kā cilvēki deg ar savām idejām. Es neesmu vienīgā, ir apkārt daudzi ar idejām. Iedvesmojos.”

Kurzemes Biznesa inkubators Liepājā darbojas jau vairākus gadus. Šajā laikā atbalstītas vairāk nekā 130 biznesa idejas. Inkubatora paspārnē darbojas Biznesa skola. Vienreiz mēnesī notiek arī biznesa rīti par dažādām aktuālām tēmām. Aprīlī noslēgta vienošanās par turpmāko sadarbību ar Liepājas pašvaldību, skaidro KBI vadītājs Ingus Palapis:

„Šī līguma ietvaros ir konkrētas aktivitātes, ko mēs esam plānojuši ieviest – tie ir mentoru pakalpojumi jaunajiem uzņēmējiem; tas ir iespēju forums, kas ir spēles formāts, lai cilvēki varētu attīstīt ne tikai ideju, bet arī kā ar to pelnīt naudu.  Tie investoru forumi -  nauda ir visbūtiskākā, lai bizness vispār dzīvotu.  Būs arī Kurzemes Biznesa diena – pasākums apmācību un izstādes formātā, to vēl precizēsim laika gaitā.”

Viens no KBI uzņēmumiem, kurš drīzumā pārcelsies uz jaunajām inkubatora telpām, kas atradīsies uzņēmuma „Liepājas papīrs” bijušajās ražotnes telpās, ir reklāmas aģentūra „Sense Media”. Tur jaunajam uzņēmumam būs arī sava studija. Puiši ir sava ceļa sākumā, bet jau atraduši klientus ārvalstīs. „Sense Media” vadītājs Mikus Austers uzskata, ka tieši sadarbība un iespēja vienam ar otru komunicēt arī biznesa rītos ļauj lauzt stereotipus par uzņēmējdarbību:

„Manuprāt, tā ir lieliska iespēja - redzēt citus uzņēmējus, kuri sākuši darboties. Var smelties viņu pieredzi. Šajā biznesa rītā jutām, ka var lauzt stereotipus – kā uzsākt uzņēmējdarbību. Tur jau vajag „ekstremālas” zināšanas, „brutālas” finanses… Vēl stereotips par uzņēmēju kā tādu, kas ievēro zināmu etiķeti utt.  Tā nav. Mēs savus pirmos soļus uzsākām kā mākslinieki. Mēs arī izdomājām, ka gribam to pacelt citā līmenī, nevis strādājot tikai brīvmākslinieki.”

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ieceres paredz, ka inkubatori savu darbību Latvijā turpinās arī nākošajā Eiropas Savienības plānošanas periodā līdz 2020. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti