Liepājas SEZ pārziņā ir 120 hektāri no bijušās LM teritorijas ar vairākiem sliežu ceļiem, kuru kopējais garums ir 22,6 kilometri (km). Tā kā kopš LM maksātnespējas šeit saimnieciskā darbība nav notikusi vairākus gadus, sliedes vairs nav ideālā stāvoklī, un tagad par Liepājas SEZ līdzekļiem uzsākta pirmo 2,5 km atjaunošana.
Jānomaina 500 laika zoba bojāti gulšņi, 14 pārmijas un citas detaļas, lai teritorijā uzsāktu drošu dzelzceļa kravu kustību.
"Divi ceļi būs pieņemšanas-nodošanas ceļi, kas saslēgti kopā ar "Latvijas dzelzceļu", kur būs vagonu padošana-novākšana, un divi ceļi būs noliktavu īpašniekiem kā iekraušanas-izkraušanas ceļi," stāstīja dzelzceļa būvinženieris Viesturs Romanovs.
Šā gada sākumā bijušajā LM teritorijā darbu sāka pirmie divi nomnieki – "Mols L" un "Ekers Stividors LP", ar kuriem Liepājas SEZ noslēdzis līgumus par kravu laukumu izveidi apaļkoku uzglabāšanai un šķeldošanai un pāris noliktavu nomu dažādu kravu uzglabāšanai. Interesi nomāt kādu daļu no tagad Liepājas SEZ piederošās teritorijas esot izteikuši vēl vairāki Liepājas ostā strādājošie uzņēmumi.
Liepājas SEZ pārvaldē uzsvēra, ka vērienīgo plānu šeit izveidot Latvijā lielāko industriālo parku Covid-19 pandēmijas sekas neietekmē.
"Šis nav projekts, ko varētu ietekmēt šī brīža situācija pasaulē. Redzam, ka Liepājas ražotājiem, ostas uzņēmumiem teritorijas nākotnē būs nepieciešamas – par to liecina arī aktīva ražotņu būvniecība Liepājā. Neredzu iemeslu, kāpēc neturpinātos arī nākotnē. Šis ir ilgtermiņa projekts, tas nav projekts, ko skatāmies mēneša vai divu gadu garumā," skaidroja Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.
Lai bijušajā LM teritorijā Liepājas SEZ izveidotu industriālo parku, tā vispirms daļēji jāatbrīvo no vēsturiskā piesārņojuma, piemēram, izdedžiem, un jāpārplāno. Liepājas SEZ pārvalde informēja, ka teritorijā, veidojot jaunu ceļu tīklu, mainīsies zonējums, un tieši tāpēc ar nomniekiem slēgti tikai īstermiņa līgumi uz trīs gadiem.
KONTEKSTS:
Nonākot finanšu grūtībās, "Liepājas metalurgs" 2013. gada pavasarī pārtrauca ražošanu. Vēlāk uzņēmums tika pasludināts par maksātnespējīgu un 2014. gadā tika pārdots Ukrainas investoriem, kas uzņēmumu pārdēvēja par "KVV Liepājas metalurgs" un 2015. gadā atsāka darbību. 2016. gada 16. septembrī Liepājas tiesa atzina "KVV Liepājas metalurgu" par maksātnespējīgu.