No ceļu nozarei Covid-19 pandēmijas un tās seku pārvarēšanai piešķirtajiem 75 miljoniem eiro gandrīz visa nauda ir veiksmīgi apgūta, zināja stāstīt Bērziņš. Visi projekti gan vēl neesot pabeigti, jo pie naudas būvnieki tika tikai sezonas vidū.
Biedrības vadītājs pauda, ka ceļu stāvoklis pašlaik Latvijā ir apmēram tāds kā Lietuvā. Igaunija vēl neesot panākta.
Tikmēr cenas iepirkumos nozarē esot kritušās apmēram par 27%. “Tāpēc, ka darba bija mazāk. Arī šā gada budžets jau bez tiem 75 miljoniem eiro bija samazināts, jo Eiropas nauda bija beigusies un netika aizvietota ne ar ko. Ministrija izlikās neredzam visu šo situāciju,” skaidroja Bērziņš.
Šogad esot pieejams 3,47 reizes mazāk naudas kapitālieguldījumiem nozarē.
KONTEKSTS:
Latvijas autoceļu tīkla atjaunošanai gada sākumā tika ieplānoti 250 miljoni eiro, kas ļautu veikt vērienīgus ceļu remontus aptuveni 100 objektos jeb 500 kilometru garumā.
Ar mērķi sildīt ekonomiku valdība aprīļa beigās piešķīra ceļiem vēl papildu 75 miljonus eiro. Tika iecerēts, ka tas ļaus atjaunot segumu vēl 600 kilometru garumā, saremontēt astoņus tiltus un īstenot divus satiksmes drošības uzlabošanas projektus.