Beidzot parakstīts līgums par «Rail Baltica» izpildes un finansēšanas nosacījumiem

Lietuvas dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai" šodien parakstījusi līgumu par "Rail Baltica" izpildes un finansēšanas nosacījumiem, tā noslēdzot visu līgumu parakstīšanas procesu.

Šādu apliecinājumu šodien saņēma "Rail Baltica" īstenotājas akciju sabiedrības "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa. Pirmdien viņa sazināsies ar Eiropas savienības Transporta ģenerāldirektorātu, lai noskaidrotu tālākos soļus attiecībā uz paziņojumu par līdzfinansējuma pārskatīšanu projekta Lietuvas aktivitātēm.

Baiba Rubesa

    Līgums visām deviņām projekta realizācijā iesaistītajām institūcijām no trim Baltijas valstīm bija jāparaksta vēl līdz 30.septembrim. Lietuvas dzelzceļa kompānija bija vienīgā, kas to nebija izdarījusi.

    Diemžēl kavēšanās ar līguma parakstīšanu liecina par to, ka pastāv konflikts starp kopuzņēmuma vadību un Lietuvas dzelzceļa kompāniju "Lietuvos geležinkeliai". Tās ģenerāldirektors Stass Dailidka skaidroja, ka kavēšanos radījusi „RB Rail” un tās vadītājas Baibas Rubesas nespēja laikus sagatavot un piegādāt attiecīgos dokumentus parakstīšanai, vēsta rus.lsm.lv. Jautāts par sadarbību starp pusēm, Eiropas Parlamenta deputāts un Transporta komitejas loceklis Roberts Zīle norāda, ka problēmas bija ieliktas jau pašā saknē, jo atšķirībā no Igaunijas un Latvijas, Lietuvas pusē ieviesējs ir tradicionāls dzelzceļa uzņēmums, nevis jaunizveidots uzņēmums.

    Roberts Zīle atzinīgi vērtē Eiropas Komisijas rīcību, kas zināmā mērā ar spiediena palīdzību panākusi, ka projekta virzība notiek. Taču arī turpmāk tā, viņaprāt, nebūs gluda.

    Roberts Zīle

      Lietuvas rīcība, vilcinoties ar "Rail Baltica" tālāko virzību, varēja apdraudēt visu projektu, aģentūrai LETA atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS). Par to, ka Eiropas fondu naudu tiešām ir iespējams pazaudēt, brīdināja arī Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta vadītājs Henriks Hololejs:

      “Vienmēr pastāv risks pazaudēt Eiropas finansējumu, ja pēc tā piešķiršanas nekas nenotiek. Tagad mēs esam ieviesuši jaunu “izlieto vai pazaudē” principu. Tas nozīmē, ka pēc naudas piešķiršanas saņēmējam ir jāpierāda, ka tas tiešām var šo naudu izlietot. Un tas veido zināmu papildu spiedienu. Ir skaidrs, ka “Rail Baltica” ir ļoti piemērots projekts Eiropas Savienības finansējumam un tieši tādēļ tas to ir arī saņēmis. Bet tajā pašā laikā ir pienācis brīdis sākt darboties un arī nodrošināt, ka mēs Eiropas Komisijā esam pilnībā pārliecināti, ka šī nebūs tikai kārtējā tukšā čaula.”

      Ekonomika
      Ziņas
      Jaunākie
      Interesanti