Bankas: Pieprasījums pēc kredītbrīvdienām ievērojams, bet augstākais punkts vēl nav sasniegts

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Privātpersonas un uzņēmumi jau vairākas dienas nepieciešamības gadījumā var bankā pieteikties kredītbrīvdienām – proti, uz laiku atlikt kredīta pamatsummas maksājumu un veikt tikai ikmēneša procenta maksājumu. Bankas atzīst, ka interese ir liela un ka augstākais punkts vēl nav sasniegts.

Bankas: Pieprasījums pēc kredītbrīvdienām ievērojams, bet augstākais punkts vēl nav sasniegts
00:00 / 03:29
Lejuplādēt

Latvijas Radio aptaujāto banku pārstāvji atzīst, ka interese par kredītsaistību atlikšanu uz zināmu laiku ir ļoti liela. "Swedbank" mediju attiecību vadītājs Jānis Krops stāsta, ka

banka dienā vidēji saņem 200 pieteikumus no privātpersonām un 50 no uzņēmumiem.

“Principā abus šos segmentus savā starpā nevar salīdzināt, jo uzņēmumiem var gadīties tā, ka viņiem kredītbrīvdienas ir nepieciešamas tāpēc, ka var rasties apgrozāmo līdzekļu trūkums, veicot visus kredītmaksājumus. Savukārt privātpersonām jāņem vērā, kurās nozarēs šīs privātpersonas strādā. Protams, ka cilvēki interesējas par kredītbrīvdienām, pat negribot tās vēl noformēt līdz galam. Tikai interesējoties, vai šāda iespēja pastāv un cik daudz laika tas aizņem. Gatavojoties, ka vienā brīdī tas patiešām kļūs aktuāli," norāda Krops.

Viņš stāsta, ka kredītbrīvdienu pieteikums uzreiz nav jānoformē. Tas ir kā plāns B brīdim, kad paliek grūti atmaksāt kredītmaksājuma pamatsummu.

“Kredītbrīvdienas nav tāds viegls savu tēriņu optimizācijas līdzeklis, novirzot šo naudu kādām jautrākām nodarbēm. Tas domāts tiem cilvēkiem, kuriem ir reālas grūtības un kuriem šis periods, kad var nemaksāt pamatsummu, bet tikai kredītmaksājuma procentus, dod to atspaidu, lai finanšu plūsma atjaunotos normālā veidā," saka Krops.

Bankas "Citadele" valdes loceklis Vladislavs Mironovs uzsver, ka bankas darbinieki katru pieteikumu izvērtē individuāli, jo

pieteikumu skaits ir ievērojami lielāks nekā reāli apstiprināto kretībrīvdienu apjoms.

"Mēs esam saņēmuši ap 200 zvaniem no klientiem un uz šodienu redzam, ka privātpersonām ir ap 60 piereģistrēti pieteikumi un uzņēmumiem tas skaits ir ap trīsdesmit," pauž Mironovs.

Viņš stāsta, ka par spīti tam, ka pieteikumu pieaugošais apjoms rada administratīvo slogu, tā ir sociālā atbildība no banku puses grūtā brīdī sniegt klientiem palīdzīgu roku.

“Mēs mēģinājām izveidot atvieglotu procesu, kas nozīmē, ja cilvēks atnes un parāda, ka viņam ir vai nu dokuments no darba vietas par samazinātu algu, vai mēs redzam, ka viņš šobrīd ir bezdarbniekos, - tas process ir pilnībā atvieglots. Mēs piešķiram trīs mēnešu kredītbrīvdienas šādiem klientiem," uzsver Mironovs.

"SEB bankas" korporatīvās komunikācijas vadītāja Agnese Strazda stāsta, ka dažāda veida kredītbrīvdienu programmas finanšu sektorā tika veiksmīgi un situācijai atbilstoši izveidotas 2009. gadā, ņemot vērā ekonomikas lejupslīdi. Strazda norāda, ka bankas toreiz izveidotā kredītņēmēju atbalsta programma tika izmantota trīs, četru gadu garumā. Viņasprāt, esošā situācija ar pieteikumu apjomu ir tikai sākums, tomēr situācija nav dramatiska.

“Lūgumi turpina ienākt, un es domāju, ka tas pīķis noteikti vēl nav sasniegts un arī tik ātri nebeigsies," atzīst Strazda.

Viņa aicina negaidīt pēdējo brīdi, kad kredītmaksājumu vairs nebūs iespējams veikt, bet ar banku iespējamos risinājumus apspriest jau savlaicīgi.

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par kredīta maksājumu atlikšanu Latvijas iedzīvotājiem līdz Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes beigām. Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Makss Vrubļevskis. Savāktos parakstus plānots iesniegt Finanšu nozares asociācijā un Finanšu un kapitāla tirgus komisijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti