Bankas ir gatavas lielāko daļu pakalpojumus sniegt attālināti

Bankas jau vairākus gadus soli pa solim attīstās digitālā virzienā un nu jau lauvas tiesu no pakalpojumiem spēj sniegt attālināti un digitāli. Iespēja saņemt attālināti lielāko daļu no bankas pakalpojumiem vienkārši ietaupa laiku un ir ērti. Tas arī palīdz lieku reizi izvairīties no banku filiāļu apmeklēšanas, kas īpaši svarīgi ir dažādu vīrusu izplatīšanās laikā.

Bankas ir gatavas lielāko daļu pakalpojumus sniegt attālināti.Linda Zalāne

Bezkontakata norēķini ir tikai viens digitālajiem risinājumiem, kurus piedāvā bankas, un tas guvis ievērojamu atsaucību no klientu puses. Piemēram, “Swedbank” bezkontakta maksājumu apjoms ik mēnesi pieaug par 1-2%, bet kopumā, salīdzinot 2018. un 2019. gada datus, kāpums ir par 16%.

“Swedbank” mediju attiecību vadītājs Jānis Krops stāsta, ka šobrīd 82% no visām bankas klientu maksājuma kartēm ir ar bezkontakta funkciju. Viņš skaidro, kāpēc bezkontakta maksājumi ir ieteicami vīrusu izplatīšanās laikā: „Tas ir vienkārši ērti. Turklāt man vairs nevajag savu karti vilkt ārā. Man pietiek ar savu viedpulksteni vai viedtelefonu, kuru es vienkārši no kabatas izņemu un caur “Apple pay” samaksāju. No otras puses, šobrīd koronavīrusa laikā ir labi lieku reizi publiskās vietās neaiztikt publiski lietotas vietas. Tas nozīmē, ka man nav jāaiztiek podziņas uz termināļiem, lai ievadītu pinkodu. Vai, ja nav vajadzīga skaidra nauda, tad nav vajadzīgs ņemt naudu arī ārā no bankomātiem. Principā skaidrā nauda, iespējams, ir netīrākā lieta pasaulē. Ne velti saka – skaidra nauda ir netīrāka nekā dažas labas labierīcības.”

Krops uzsver, ka cilvēkiem nav jābaidās lietot bankomātus, bet personīgā higiēna ir svarīga jebkurā gadījumā: „Skaidrs, ka pēc publisku ierīču izmantošanas rokas tāpat būtu jāmazgā, ja mēs pēc tam grasāmies lietot pārtiku vai tamlīdzīgi. Bankomātus tīra dažādi, protams, atkarībā no tā, kurā vietā bankomāti atrodas.

Nomaļākos bankomātus varbūt retāk, bet standartā bankomātus tīra reizi nedēļā.

To dara, tīrot ne tikai šo korpusu, bet primāri pogas, kas tiek lietotas, ekrānus, lai viss būtu redzams.”

“SEB bankas” Privātpersonu segmenta komunikācijas vadītāja Elīna Neimane stāsta, ka attālināto bankas pakalpojumi iespējas ir ļoti plašas, bet tās vēl neiet roku rokā ar klientu paradumiem.

„Ne visi klienti var un vēlas būt pilnībā digitāli.

Skatoties statistiku, vidēji vienas dienas laikā klātienē mūsu filiālē tiek apkalpoti aptuveni 2500 klientu. Savukārt klientu centrā ar jautājumiem vēršas aptuveni 1300 cilvēku. Šobrīd paniku neizjūtam un paradumi nav mainījušies. Ja kādam no klientiem ir vajadzība, tad viņš dodas uz filiāli. Mēs pieņemam, ka cilvēki paši gana atbildīgi izturas pret savu veselību un varbūt saslimšanas gadījumā paši lieki apkārt nestaigā. Tad izmanto šos digitālos risinājumus. Jā, esam gatavi apkalpot klientus arī digitāli,” apliecina Neimane.

Bankas darbinieki rūpējas par pastiprinātu higiēnu, bet arī klienti tiek aicināti izturēties atbaidīgi. Finanšu nozares asociācijas valdes priekšsēdētāja Sanita Bajāre aicina nepakļaut sevi riskam un būt atbildīgiem: „Ja, piemēram, kāds cilvēks ir atgriezies no slēpošanas atvaļinājuma Itālijā un viņa darba devējs ieteicis kādu laiku neiet uz darbu, tad cilvēkiem šajā laikā varbūt nevajadzētu staigāt apkārt pa veikaliem, izmantot doto brīvo laiku un iet uz banku un, piemēram, arī vēl pajokoties ar bankas ierēdņiem par to, ka viņš nupat ir atbraucis no Ķīnas vai Itālijas.”

Bajāre uzsver, ka bankas nodrošina biznesa nepārtrauktību un tā attiecas gan uz banku sistēmu darbību, gan uz visiem pakalpojumiem, tostarp bezskaidru un skaidru naudu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti