Dienas ziņas

Skrudalienas pamatskolas ēkai – otrā elpa

Dienas ziņas

Eksplozijā cietušās mājas iedzīvotāji cer atgriezties dzīvokļos

Gaidāmas izmaiņas banku sektorā

Bankas ievieš jaunus drošības pasākumus attālinātajos norēķinos

Banku nozarē arvien lielāku lomu iemanto informācijas tehnoloģiju risinājumi, kas nes līdzi arī krāpniecības riskus, tāpēc Latvijas komercbankas ievieš jaunus drošības risinājumus. 

Latvijas lielāko komercbanku pieredze liecina, ka arvien plašāk klienti izmanto mobilās aplikācijas, kuras dažu gadu laikā popularitātes ziņā varētu apsteigt internetbankas. Tāpat arvien lielāku popularitāti iemanto, piemēram, bezkontakta norēķinu kartes. 

Tomēr tehnoloģiju attīstība rada arī jaunas prasības attiecībā uz attālināto bankas pakalpojumu drošību, jo novērojumi liecina, ka Latvijas iedzīvotāji nereti visai bezrūpīgi izturas pret dažādiem drošības pasākumiem, tostarp paroļu izmantošanu.

Tādēļ bankas ievieš dažādus papildu aizsardzības līdzekļus, informēja Latvijas Komercbanku asociācijā.

„SEB bankas” Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs: Par risku mazināšanu internetā

    „SEB bankas” Digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs atzīmēja, ka bankas ievieš jaunus risinājumus, kas samazina šos riskus, piemēram, papildu prasības pirkumiem internetā. Dažādas bankas to dara dažādi, piemēram, sūta īsziņas vai lūdz ievadīt interneta bankas paroles, tās ir aktivitātes, kas mazina šo krāpniecības risku. 

    Daudzi banku pakalpojumi, kas ieviesti salīdzinoši nesen, jau kļuvuši par ikdienu, piemēram, iespēja ar internetbankas autorizācijas palīdzību saņemt valsts pakalpojumus, e- rēķini, mobilās lietotnes. Patlaban bankas strādā pie bezkontakta tīklu attīstīšanas, jau 10% termināļu pieejamas bezkontakta funkcijas.

    Parasti 15 -20% klientu ir atvērti jaunajām tehnoloģijām, bet ir cilvēki, kuri visu apgūst lēnāk. Daudzi aizdomājas arī par drošību.

    “Mēs dzīvojam vidē, kur aizvien aktuālāki ir naudas atmazgāšanas un pretkorupcijas riski, terorisma riski, kiberdrošība, jo zinām, ka kiberzagļi neguļ. Bet mēs gribam dzīvot aizvien drošākā vidē, kur arī bankas un regulatori palīdz drošības sajūtai,” norāda bankas “Citadele” valdes loceklis Kaspars Cikmačs.

    Lai gan aizvien lielāku vietu ieņem internetbankas un mobilo tālruņu iespējas, neviens neapkaros arī norēķinus ar skaidru naudu, bet pašiem klientiem tie ar laiku kļūs neērti. Savukārt par pilnvērtīgu banku darbinieku pamazām kļūst mākslīgais intelekts.

    “Izklausās baisi, bet ejam uz to, ka darbinieki arī kļūst digitāli. Ir mākslīgā intelekta tehnoloģijas, tas ir tas rīks, kā mēs varam kļūt efektīvāki,” atklāj Nogičevs.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti