Panorāma

Francijā lemj par vakcinācijas pasēm; deputāti saņem draudus

Panorāma

Solītie 1000 eiro daudziem doktorantiem iet gar degunu

Tehniskā sāls deficīts

Baltkrievijas sankciju dēļ dažviet Latvijā saskaras ar ceļu kaisīšanai paredzētās sāls trūkumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 10 mēnešiem.

Latvijas ielu un ceļu uzturētāji šosezon saskārušies ar jaunām grūtībām – Baltkrievijai noteikto sankciju dēļ starptautiskajos tirgos sarežģītāk iegādāties tehnisko sāls maisījumu, kas ir viens no galvenajiem materiāliem ceļu uzturēšanai ziemā. Kā ceļinieki risina deficīta problēmu?

Kuldīgas ielu uzturētāji – uzņēmums "Kuldīgas komunālie pakalpojumi" – tehnisko sāli pēdējos gados pirka nevis no Baltkrievijas, bet no Vācijas. Taču tagad Vācijas sāli izpērk tie ceļu uzturētāji, kas agrāk iepirkās Baltkrievijā.

"Sāls ir kļuvis mazāk, arī to vācu sāli ļoti daudzi grib. Un mēs arī dabūjam ciest. To sāli gluži vienkārši nevar nopirkt. Nav runa pat par cenu – bet vienkārši nevar dabūt! Laiku pa laikam aizņēmāmies no kaimiņiem – "Autoceļu uzturētāja". Problēmas ir. Tagad beidzot esam dabūjuši no Ēģiptes sāli," stāstīja uzņēmuma valdes loceklis Kaspars Poriķis.

Notiekošais arī sadārdzinājis cenu. Pagājušajā ziemā kuldīdznieki Vācijā sāli pirka par aptuveni 53 eiro tonnā, bet šosezon Ēģiptē jāmaksā aptuveni 98 eiro tonnā. Taču vismaz ir, ko kaisīt.

Arī uzņēmums "Ceļu pārvalde", kas uztur Rīgas ielas, decembra vidū saskārās ar īslaicīgām loģistikas problēmām. Šobrīd tās esot atrisinātas, un sāls daudzums ir pietiekams. Cena gan būtiski pieaugusi.

Savukārt uzņēmums "Latvijas autoceļu uzturētājs" jau sezonas sākumā prognozējis deficīta riskus, tādēļ iepircis rezerves un pašlaik sāls pietiekot vēl vismaz mēnesim.

"Iepriekšējos gadus pamatā sāls tika piegādāta no Baltkrievijas, bet šobrīd mums ir pieci piegādātāji, ir citi reģioni. Pirms katras sezonas veicam savlaicīgu iegādi un noliktavu uzpildīšanu.

Piegādes riskus esam samazinājuši. Mums nav tikai viens piegādātājs, ir veseli pieci – Ēģipte, Vācija, Spānija.

Tādēļ tas risks mums ir stipri mazāks. Mēs viņu vadām," stāstīja "Latvijas autoceļu uzturētāja" valdes priekšsēdētājs Vilnis Vitkovskis.

Ludzu, Daugavpili un Ādažus tehniskās sāls apjomu Baltkrievijas sankcijas nav ietekmējušas
00:00 / 02:54
Lejuplādēt

Tikmēr Ludzas pašvaldība spējusi savu tirgu pārorientēt, tāpēc Baltkrievijas uzliktās sankcijas to nav ietekmējušas, stāstīja uzņēmuma "Ludzas apsaimniekotājs" tehniskais direktors Jānis Sviklāns. Pietiekošs sāls daudzums ir arī Daugavpilī un Ādažos, kur līdzīgi kā Ludzā, norādīja, ka kaimiņvalsts sankcijas tās tiešā veidā nav ietekmējušas.

Visi uzņēmumi apgalvoja, ka sāls deficīts darbus nav aizkavējis. 

Ceļu uzturētāji gadu gaitā eksperimentējuši ar dažādām sāls alternatīvām – piemēram, granīta šķembiņām, smilts maisījumiem, bet galu galā sāls tomēr vienmēr izrādījies efektīvākais un ekonomiskākais risinājums. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti