Baltijas valstu paviljoni «Expo» izstādē Dubaijā – vienoti un reizē ļoti dažādi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Katrai no Baltijas valstīm ieņemot savu īpašo vietu Dubaijā notiekošajā izstādē “Expo”, apmeklētājiem tiek piedāvāti vienojoši, bet reizē tik ļoti dažādie Baltijas valstu stāsti. No tehnoloģijām un inovācijām informācijas tehnoloģiju (IT) jomā, līdz kūdras izmantošanai ēku apdarē – tik plašs ir Baltijas valstu piedāvājums.

Dubaija notiekošā kultūras un biznesa izstāde “Expo” pirmo reizi notiek kādā no Tuvo Austrumu valstīm. Šajā izstādē sevi prezentē 192 valstis, akcentu liekot ne tikai uz savas valsts, bet arī uzņēmumu sasniegumiem. Starp šīm valstīm ir arī Latvija, Lietuva un Igaunija.

Latvijas paviljonā liels akcents likts uz dabu un dabas piedāvātajām iespējām. Piemēram, mūsu paviljona galvenā ekspozīcija ir veidota no presētas kūdras blokiem, veidojot dažādus rakstus, ko papildina informācija par Latvijas uzņēmumiem. Paviljona apmeklētājam tiek dota iespēja iepazīt ne tikai mūsu pagātni, bet arī tagadni un to, kā daba var palīdzēt piepildīt sapņus.

“Mēs sevi parādam kā ļoti labu vietu inovācijām, tehnoloģijām. Mēs parādām to, ka mūsu valstī ir vērts investēt līdzekļus. Mūs apmeklē no dažādām valstīm, bet ļoti atšķiras viedokļi tieši  latviešiem.

Latvieši ir viskritiskākie. Kopumā ir ļoti pozitīva attieksme no citiem cilvēkiem,” atzina Latvijas paviljona pārstāvis Olafs Štāls.

 

Nav īpaša pārsteiguma mobilitātes reģionā ieraudzīt Igaunijas paviljonu, kurš sevi piesaka ar ļoti spēcīgu vēstījumu – attīstītākā digitālā nācija pasaulē. Paviljonā ir iespēja ne tikai pasūtīt dzērienu pie bārmeņa-robota, bet arī baudīt mākslinieku veidotu instalāciju – zilas un mirgojošas gaismas bumbas.

“Mūsu stāsts ir veidots uz trim atslēgas vārdiem: digitāli, gudri un ilgtspējīgi. Šeit, paviljona pirmajā stāvā jūs varat redzēt to digitālo stāstu, par kuru mēs runājām un kas ir mūsu galvenais uzstādījums. Tāpat pasaulei stāstam par “Gudro Igauniju” un jauno tehnoloģiju izmantošanu izglītības ieguves procesā,” skaidroja Igaunijas paviljona direktors Madis Kass.

Dabas aizsardzību kā savu galveno “Expo” vadmotīvu ir izvēlējusies Lietuva. Galvenais paviljonā izmantotais materiāls ir koks. Ieejot paviljonā, tas liekas tik ļoti liels, bet reizē arī ļoti mazs.

Un, kā saka paviljona vadītājs Romas Jaunkausks, tieši šādu sajūtu viņi ir vēlējušies radīt: “Jūs šeit varat redzēt mūs. Mūsu valsti, mūsu sasniegumus, kā arī dabu un ilgtspēju it visā, ko mēs darām. Mēs fokusējamies uz strādāšanu kopā. Mēs parādām savus sasniegumus lāzertehnoloģiju, kā arī bioloģijas jomā. Vienlaikus mēs stāstām, ka valsts nevar visu izdarīt viena un ir nepieciešama sadarbība.”

Pirmajos divos “Expo” darbības mēnešos to apmeklējuši aptuveni četri miljoni cilvēku. Domājams, ka daļa no viņiem ir iegriezušies arī kādā Baltijas valstu paviljonā.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti