Panorāma

Atvieglos nozīmīgu enerģētikas projektu saskaņošanu

Panorāma

Brīdina par GPS traucējumiem Ziemeļeiropā

Baltija plāno nelaist ostās Krievijas kuģus

Baltijas valstis plāno nelaist savās ostās Krievijas kuģus

Ja Eiropas Savienība (ES) nevienosies par ostu slēgšanu Krievijas kuģiem, Baltijas valstis šādu lēmumu gatavojas pieņemt atsevišķi, norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits ("Konservatīvie"). Tādā gadījumā aizliegums attiektos uz kuģiem, kas kuģo zem Krievijas karoga. Latvijas ostās šādi kuģi ienāk reti, jo galvenokārt Krievijas kravu pārvadāšanai tiek izmantoti ārzonās reģistrēti kuģi.

Par aizliegumu Krievijas kuģiem ienākt ES ostās dalībvalstis diskutējušas pagājušajā nedēļā, taču vienošanās panākta netika. Ja diskusijas arī šonedēļ būs bez rezultāta, Baltijas valstis aizliegumu plāno attiecināt vismaz uz savām ostām.

"Vislabākais risinājums, protams, būtu tāds, ka visā Eiropas Savienībā šo ieviestu vienlaikus, lai nebūtu kaut kādi iekšējās Eiropas tirgus konkurences traucējumi. Darbs pie tā turpinās," sacīja Latvijas valdības vadītājs Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

Satiksmes ministrs Linkaits norādīja, ka starp Baltijas valstīm saskaņotā noteikumu versija aizliegtu ostās ienākt kuģiem, kas kuģo zem Krievijas karoga.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks stāstīja, ka pērn no 3500 ostā ienākušajiem kuģiem tikai aptuveni 100 bijuši ar Krievijas karogu. Pārsvarā tie esot nelieli kuģi, kas pārvadā kravas Baltijas jūras vai Ziemeļjūras ietvaros.

"Krievu regulējums ir tāds, ka ar ārvalstu karogiem iekšējos ūdensceļos nelaiž. Tas ir, man liekas, primārais iemesls, kāpēc vispār šāda flote ar Krievijas karogiem ir saglabājusies. [..] Savukārt pārējā saistītā tirdzniecības flote, kas pieder vienai vai otrai Krievijas kompānijai, noteikti jau sen ir reģistrēta kādā no ārzonām," teica Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Arī apgrozījuma ziņā otra lielākā Latvijas osta Ventspils brīvosta norādīja, ka kuģus ar Krievijas karogu apkalpo reti. Kopš kara sākuma ostā neesot ienācis neviens šāds kuģis. Tajā pašā laikā lielākā daļa kravu ostā nāk no Krievijas.

"Šo tranzīta kravu zuduma apstākļos Ventspils varētu zaudēt līdz pat divām trešdaļām visu kravu un attiecīgi lielu daļu ieņēmumu, kas nepieciešami ostas infrastruktūras uzturēšanai," atzina Ventspils brīvostas pārvaldes pārstāve Inga Ieviņa.

Par krietni stingrākiem ierobežojumiem jau pirms vairākām nedēļām lēmusi Lielbritānija, kas aizliegusi savās ostās ienākt arī kuģiem, kas pieder vai kurus izmanto ar Krieviju saistītas personas. Satiksmes ministrs Linkaits pauda, ka plašākus ierobežojumus, kas ietvertu ne tikai Krievijā reģistrētos kuģus, varētu ieviest, ja to darītu ES kopā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt