Panorāma

Panorāma

Panorāma

EXPO 2020 rīkotāj sola palīdzēt Latvijai piedalīties

Baltijas dizaineri iekaro Briseli

Baltijas dizaineri iekaro Briseli

Latvijas dizaineriem iekarot pasaules tirgus nav viegls uzdevums. Parasti mākslinieki un uzņēmēji to dara ar valsts atbalstu, bet šoreiz iniciatīva izveidot pirmo Baltijas dizaina "pop-up" veikalu Briselē bijusi privāta un nākusi no Briselē dzīvojošajiem latviešiem. Vai Brisele ir īstā ieeja, lai ielauztos dizaina pasaulē?

Briseles Sablona un Maroles rajoni ir pazīstami ar stilīgām iepirkšanās vietām. Baltijas dizaina "pop-up" veikaliņš ir izdevīgi izvietojies tieši šeit. Tas ir mirkļa projekts – atvērts tikai divas nedēļas nogales decembrī lielākajā Ziemassvētku iepirkšanās laikā.

Lai šo "pop-up" veikaliņu varētu uztaisīt, pirms trim mēnešiem Briselē nodibinātā Baltijas dizaina asociācija ar mērķi veicināt Baltijas zīmolu atpazīstamību Beļģijā.

"Mēs pašas esam šeit Beļģijā, ikdienā dzīvojam un strādājam Briselē. Mums visām ir pamatdarbi, bet šī ir mūsu tāda kā aizraušanās – popularizēt Latvijas, arī Baltijas valstu zīmolus,"

teica viena no "Baltic Design Stories" dibinātājām Laura Bērziņa.

Šāda pavisam privāta iniciatīva notiek pirmo reizi, bet daži klātesošo zīmolu pārstāvji jau novērtē piedāvāto iespēju.

"Man šķiet, ka ir jau interese aizvien vairāk un vairāk. Meitenes izvēlās un veic pasūtījumus," atzina "Linu lādes" dizainere Evita Smanuhina.

"Eksports tas ir diezgan tāds sarežģīts uzdevums, bet, manuprāt, visu laiku ir jārosās un visu laiku jādarās, un par sevi jāliek manīt. Katrs dzīvnieciņš seko modes tendencēm. Tā ir mūsu atpazīstamības zīme un, protams, tas, ka tas ir ilgtspējīgs dizains," klāstīja "Hebe" eksporta menedžere Ieva Slišāne.

Atklāšanas brīdī cilvēku te netrūkst. Pārsvarā tie ir Briselē dzīvojošie baltieši. Tam par godu pat kēksiņu dekorējumi ir trīs Baltijas karogu krāsās. Taču ienāk arī paši beļģi un tūristi.

Beļģija, protams, nav Eiropas modes Meka, taču te dzīvo un strādā ļoti daudz ārzemnieku, caur kuriem "pop-up" veikaliņa veidotāji cer, ka varēs spert mazu soli tālāk.

"Tas ir brīnišķīgs veids, kā praktiski uzreiz dabūt atgriezenisko saiti no klienta, dzirdēt, ko viņi domā par produktu, vai viņiem der šī cena, vai pats produkta dizains. Protams, ja uzņēmumi plāno ilgtermiņā ieiet šai tirgū, tā ir brīnišķīga iespēja produktā kaut ko mēģināt izmainīt un tad arī mērķtiecīgāk šo tirgu apgūt," teica Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas pārstāve Zane Biteniece.

Baltijas dizaina stāsti savus izmēģinājumus ir uzsākuši.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti