Aviokompānijas turpina ciest miljardiem lielus zaudējumus

Koronavīrusa pandēmijas dēļ starptautisko aviopārvadājumu skaits ir dramatiski krities. Aviokompānijas joprojām piedzīvo zaudējumus, kas mērāmi miljardos eiro. Tāpat joprojām nākas atlaist darbiniekus un domāt arī par citām izmaiņām, lai pielāgotos jaunajiem apstākļiem, gaidot labākus laikus.

ĪSUMĀ:

  • Rudens nācis ar jaunu vīrusa uzliesmojumu, valstis nosaka jaunus ierobežojumus.
  • Tas skāris arī aviāciju; "Ryanair" ziemā samazinās reisus un slēgs dažas bāzes.
  • Asociācija: gaisa satiksme pasaulē šogad uzrādīs straujāku kritumu, nekā prognozēts.
  • Tiek lēsts, ka nozare kopumā piedzīvos 84 miljardu ASV dolāru lielus zaudējumus.
  • Aviokompānijas joprojām lauza galvu, ko darīt ar darbiniekiem.

Aviokompānijas turpina ciest miljardiem lielus zaudējumusRihards Plūme
Vasara daudzās jomās iezīmējās daudz pozitīvākās krāsās nekā pavasaris. Pandēmija šķietami bija mazinājusi apgriezienus, un ceļotkārie cilvēki ar zināmiem ierobežojumiem varēja doties baudīt atvaļinājumus arī ārvalstīs, un avioreisu skaits pieauga. Tomēr rudens nācis ar jaunu vīrusa uzliesmojumu, kas licis valstīm noteikt jaunus un stingrus ierobežojumus. Tas, protams, skāris arī aviācijas nozari.

 

Piemēram, Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" paziņojusi, ka ziemas periodā vēl vairāk samazinās reisu skaitu un slēgs dažas bāzes.

Un tam par iemeslu ir tieši vairāku Eiropas Savienības valstu lēmums atjaunot ierobežojumus cīņai ar koronavīrusa pandēmiju.

Kā jau pirms nepilna mēneša paziņoja Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija, ņemot vērā vairāku valstu lēmumu atjaunot ceļošanas ierobežojumus, gaisa satiksme pasaulē šogad uzrādīs straujāku kritumu, nekā prognozēts iepriekš. Gaisa satiksme pasaulē šogad varētu samazināties par 66%, nevis 63%, kā tika lēsts iepriekš.

Teju visi kā viens šobrīd norāda, ka aviācijas nozares atlabšanu joprojām apdraud neskaidrības par koronavīrusa pandēmiju, tādēļ prognožu izteikšana ir sarežģīta. Dažu aviokompāniju vadītāji norādījuši, ka nozare neatgūsies, līdz ierasto ceļošanu neatsāks pasažieri, kas lido darba darīšanās.

Aviokompānijas "Southwest Airlines" vadītājs Gerijs Kellijs pieļāvis, ka šie ceļotāji varētu lidot tādā pašā apmērā arī pēc šīs krīzes, tikai tas noteikti nenotiks drīz, tādēļ pašlaik ir jāpielāgojas esošajai realitātei.

"Arī šis pāries, tāpat kā 11. septembris. Visi teica, ka pasaule mainīsies un cilvēki vairs nelidos, bet viņi kļūdījās.

Es domāju, ka biznesa cilvēkiem joprojām ir nepieciešamība ceļot un, es domāju, ka situācija šajā ziņā kādā brīdī atkal atgriezīsies normālā stāvoklī. Tomēr mums ir jāpieņem, ka mēs pieprasījuma ziņā būsim vairāk atkarīgi no patērētājiem, tātad būs jātur zema cena un jānodrošina galamērķi, kas apmierina patērētāju vēlmes. Mums jāpieņem, ka ceļošana biznesa mērķiem būs mazāka un tas tā būs ilgi. Recesijā atgriešanās pie normāla līmeņa prasa vismaz piecus gadus, un tās tas bija arī pēc 11. septembra un pēc 2008. gada. Bet es paredzu, ka tie var būt arī desmit gadi," klāstīja "Southwest Airlines" vadītājs.

Sarežģītās situācijas dēļ aviokompānijas joprojām piedzīvo miljardiem eiro lielus zaudējumus, par to turpina liecināt arī trešā ceturkšņa rādītāji.

Asociācija aplēsusi, ka nozare kopumā piedzīvos 84 miljardu ASV dolāru (71,06 miljardu eiro) lielus zaudējumus, bet nozares ieņēmumi kritīsies par 419 miljardiem dolāru (354,45 miljardiem eiro).

Septembrī aviopārvadājumu skaits krities par 51%, salīdzinot ar šo pašu period pērn.

Aviokompānijas joprojām lauza galvu ne tikai par lielajām izmaksām, kas nepieciešamas lidmašīnu uzturēšanai, bet arī par saviem darbiniekiem, kurus nākas atlaist vai izmaksāt tiem pabalstus. Oktobra sākumā par daudzu tūkstošu darbavietu likvidēšanas procesa uzsākšanu paziņoja ASV aviokompānijas "American Airlines" un "United Airlines". Šāda rīcība skaidrojama ar to, ka ASV valdība nespēja atjaunot finansējumu aviokompāniju atbalstam. Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija brīdinājusi, ka bez jauna valsts finanšu atbalsta apdraudēti simtiem tūkstoši darbavietu aviācijas nozarē.

Tāpat ir skaidrs, ka no krīzes cietušas arī lidostas visā pasaulē, kuru apkalpoto pasažieru skaits strauju krities. Piemēram, Frankfurtes lidostā septembrī apkalpoti teju par 83% mazāk pasažieru nekā attiecīgajā mēnesī pērn.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt