Sadaļas Sadaļas

Pasaules panorāma

Izraēlas panākumi cīņā ar Covid-19

Pasaules panorāma

Bažas par plašu karu Austrumukrainā

Kā Covid krīzi pārdzīvo avio nozare?

Aviācijas nozarei jāmeklē jauni risinājumi darbības atjaunošanai

Pasaules aviācijas nozarei aizvadītais gads ir bijis ļoti grūts, jo Covid-19 pandēmijas dēļ tika slēgtas robežas un aizliegti lidojumi, arī paši pasažieri kļuva ļoti piesardzīgi, cenšoties bez īpašas vajadzības nesēsties lidmašīnā.

Eiropas Komisijai un daudzu valstu valdībām nācies finansiāli jāturpina balstīt grūtībās nonākušo aviosatiksmes industriju. Eiropas Komisija nesen apstiprināja Francijas valdības plānu iepludināt līdz četriem miljardiem eiro lidsabiedrībā ''Air France–KLM”.

Cerības uz zaļo sertifikātu

Tā nav prakse, ko Brisele gribētu plaši atbalstīt, lai neveidojas negodīga konkurence, taču šajos laikos citādi nav iespējams, ja nevēlamies pieredzēt daudzu aviokompāniju bankrotu, kas nozīmētu ierobežotas lidošanas iespējas arī pēc pandēmijas beigām.

Aviokompānijas jau ir cietušas miljardiem eiro lielus zaudējumus un lēš, ka bez darba patlaban ir vairāki miljoni nozarē strādājošo. Tā, piemēram, Francijas pilsētā Tulūzā, kas tiek uzskatīta par Eiropas aeronautikas sirdi, darbu “Airbus” uzņēmumā var zaudēt 30 000 cilvēku.

”Mēs parasti saņēmām tukšu lidmašīnu un tajā iekārtojām krēslus, būtībā visu, kas nepieciešams. Taču uzņēmums uzskata, ka mēs esam par daudz un mums visiem nepietiek darba,” stāsta atlaistais darbinieks Lukass Bregu.

Avio industrijas nākotne joprojām ir neskaidra, jo nav zināms, cik sekmīgi tiks īstenotas vakcinēšanās programmas un kā durvis ceļošanai varētu atvērt Eiropas Savienības rosinātais “Zaļais sertifikāts”, kas būs apliecinājums, ka cilvēks ir vai nu potējies pret Covid-19, vai ir pārslimojis šo slimību un ieguvis nepieciešamo imunitāti.

Vairāk brīvu vietu

Aviokomānijas izmēģina dažādas idejas, piemēram, Itālija piedāvā reisus uz Romu un Milānu no ASV, taču ar nosacījumu, ka cilvēki izmanto tikai “no Covid brīvos reisus”. Proti, lidmašīnā drīkst iekāpt tikai tad, ja pirms 48 stundām ir veikts Covid-19 tests un tas ir negatīvs, otrs tests tiek veikts, ierodoties lidostā. Šiem pasažieriem ierodoties Itālijā, nevajadzēs arī pavadīt 14 dienas izolācijā.

"Tas ir svarīgs brīdis, jo reisi uz Ņujorku tika atcelti kopš 2020. gada marta, un mēs esam pavadījuši gadu bez tieša savienojuma ar Ņujorku,” norāda “Sea Milan Airports” vadītājs Armando Brunīni.

“Lidojums no Ņujorkas ir visu laiku nozīmīgākais starpkontinentālais lidojums. Pateicoties šiem testiem, mēs pilnīgā drošībā varējām atsākt lidojumus. Tas ir pierādījums tam, ka ar sistēmām, kas nodrošina pasažieru drošu pārvietošanos, ir iespējams atsākt ceļojumus un lidojumus pat tad, ja turpinās Covid-19 pandēmija.”

Itāļu dizaineru piedāvātais salona iekārtojums

Aviokompānijas arī plāno, kā pārkārtot darbu un lidmašīnu salonus, lai padarītu tos pievilcīgākus pasažieriem, kam jāveic stundām ilgi lidojumi slēgtā telpā.

Jau tagad daudzviet cilvēki tiek izsēdināti pēc iespējas retākās rindās, atsājot sēdvietas brīvas, un vairākas kompānijas paziņojušas, ka ceļā dosies tikai pilnībā vakcinēta apkalpe.

Savukārt itāļu dizaineri piedāvā jauna stila lidmašīnu interjeru, kas pasažierus citu no cita pasargā ar krēslu atzveltnes ieskaujošu stikla apmali.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt