Krievijas agresija radījusi grūtības kravu pārvadātājiem. Piecu Latvijas pārvadātāju 11 transportlīdzekļi ir palikuši Ukrainā, bet visi Latvijas valstspiederīgi šoferi ir izkļuvuši no valsts. Bet aptuveni 10 šoferi ar Ukrainas vai Baltkrievijas pilsonību ir palikuši Ukrainas teritorijā. Daļa ukraiņu pieteikušies dienestam; viens ārstējas slimnīcā ar šautu brūci.
Lai gan autopārvadājumi uz Krieviju un Baltkrieviju turpinās, redzams apjoma samazinājums. Pagājušajā nedēļā, salīdzinot ar nedēļu iepriekš, atļauju skaits kravu pārvadājumiem uz Baltkrieviju ir krities par 20%, uz Krieviju – par 33%. Pašlaik pārsvarā notiek tranzīta vai pasta pārvadājumi.
“Pārvadājumi ir sarežģīti, jo, braucot no Krievijas, uz robežas ar Latviju nākas pavadīt pat 10–12 dienas. Tās nav pat stundas, tās ir dienas,” pastāstīja Godiņš. Savukārt no Baltkrievijas rinda ir 4–6 dienas.
Līdz ar to pārvadājumi šajos virzienos ir dārgi. Turklāt daļa šoferu nevēlas doties uz šiem galamērķiem.
Iemesli garajām rindām uz minētajām robežām ir lielais transportlīdzekļu skaits. “Daļa cenšas pamest Krieviju un Baltkrieviju, saskatot risku gan pašu drošībai, gan biznesam,” pastāstīja Godiņš.
Tāpat viņš zināja stāstīt, ka arī pārbaudes uz robežām kļuvušas skrupulozākas.
KONTEKSTS:
Krievijas iebrukums Ukrainā raisījis lavīnu ar sankcijām pret agresoru. Sankcijas steidz piemērot gan rietumvalstu valdības, gan arī privātas kompānijas, apturot vai atsakoties no sadarbības ar Krieviju.
Sankcijas sāk ietekmēt Krievijas iedzīvotāju ikdienu. Vienlaikus sagaidāms, ka šī nestabilitāte ietekmēs arī Latvijas ekonomiku, inflāciju padarot ilgāku un noturīgāku.