Autoinženieris Dambis uzbūvē Latvijā pirmo elektrisko pilsētas «mikriņu»

Autoinženiera un konstruktora Andra Dambja komanda pavisam nesen pabeigusi darbu pie Latvijā pirmā elektriskā pilsētas mikroautobusa būves, un tagad rit tā sertifikācija. To intervijā Latvijas Radio atzina autoinženieris.

Intervija ar autoinženieri un konstruktoru Andri DambiMārtiņš Kļavenieks
    Autoinženieris un konstruktors Dambis allaž izcēlies ar inovatīvām un konkrētajā brīdī šķietami utopiskām idejām. Tā tas bija pirms 14 gadiem, kad viņš uzbūvēja bezceļa sacīkstēm domāto "OSCar". Līdzīgi bija ar viņa mērķi triumfēt leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās, izmantojot elektroauto.

     

    Abi šie Dambja mērķi tagad jau ir realitāte un vēsture vienlaicīgi, bet darbs Ogresgala "Dambīšos" esošajā garāžā neapstājas.

    Pavisam nesen Dambja komanda pabeidza darbu pie Latvijā pirmā elektriskā pilsētas mikroautobusa būves, un tagad rit tā sertifikācija.

    "Tā ir manta, ko mēs tagad rudenī un ziemā turpināsim testēt, pārbaudīt ziemas apstākļos, sertificēt tai skaitā. (..) Te nu būs vēl viens gadījums, kad Latvijā ir auto ražošana. Mēs būvējam šādu elektrisko autobusu, kas ir sertificējams Eiropā un nopērkams Vācijā vai Amerikā, un to var droši lietot, un tas ir īpašs. Tas ir, pateicoties Paikspīkai un autosportam.

    Te nu ir tas tiešākais piemērs, kad autosporta tehnoloģijas pāriet uz ielu visaugstākajā un labākajā līmenī," teica Dambis.

    Elektroautobuss ir ar 18 pasažieru vietām, par "donoru" izvēlēts "Mercedes-Benz" ražotā "busiņa" karkass, sacīja autoinženieris, izrādot uzbūvēto elektrisko mikroautobusu.  "Akumulatori ir motora vietā. Arī apakšā zem grīdas akumulatori ir izvietoti visās iespējamās vietās," teica Dambis. 

    Elektroautobusam izvēlēti Japānā ražoti akumulatori, kas, pēc Dambja teiktā, esot labākie pasaulē arī spēkrata uzlādes ziņā. Elektroautobusu iespējams samērā ātri uzlādēt, sacīja Dambis.

    Turklāt ektroautobusu iespējams uzlādēt, šoferim neizkāpjot no auto – šī iespēja, pēc autoinženiera teiktā, esot jauninājums.

    "Šī lieta vēl ir attīstības stadijā, un mēs esam vieni no pilotprojektiem, kas vispār Eiropā to ievieš. Tad nav jākāpj šoferim laukā un liela rozete jāiesprauž iekšā, kas arī mums ir autobusā (..)," piebilda Dambis.

    Nākamā gada pavasarī varētu pabeigt sertifikāciju un sākt pārdot mikroautobusus. Viens no pirmajiem pasūtītājiem varētu būt Ventspils pilsēta. Tāpat pasūtītāji varētu būt, piemēram, no Skandināvijas, jo tur "tā vajadzība ir ļoti liela", atzina Dambis.

    Pēc viņa teiktā, pasaulē – sākot ar Ķīnu un beidzot ar Ameriku – jau ilgu laiku pieejami elektriskie autobusi.

    "Katrs Eiropas auto ražotājs arī savā piedāvājuma klāstā šobrīd jau būvē elektrisko autobusu. Tas pamatojums ir ļoti vienkāršs – tiešām ir ekonomisks izdevīgums lietot pilsētas satiksmē, regulārajā satiksmē elektriskos transportlīdzekļus," sacīja autokonstruktors.

    Tāpat nekur nav pazuduši plāni par elektroauto ieviešanu mūsdienu autosporta disciplīnās, kurās pagaidām dominē automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, piebilda Dambis.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti