Autobūves gigants «Volkswagen» likvidēs tūkstošiem darbavietu

Vācijas autobūves gigants "Volkswagen" tuvākajos gados likvidēs tūkstošiem darbavietu, lai ietaupīto naudu reinvestētu elektroautomobiļu attīstītībā. Par spīti tā dēvētajam „dīzeļgeitas” skandālam krāpjoties ar kaitīgo izmešu rādītājiem, "Volkswagen" peļņa pērna augusi par vairākiem procentiem.

Autobūves gigants «Volkswagen» likvidēs tūkstošiem darbavietuGints Amoliņš

    No nākamā gada Eiropas Savienībā spēkā stāsies stingrāki CO2 izmešu ierobežojumi. Arī Vācijas ekonomika saskaras ar grūtībām, tostarp problēmu dēļ tās ekonomikai tik nozīmīgajā autoražošanas industrijā. Pār to guļas gan globālas tirdzniecības spriedzes, gan "Brexit" ēna.

    Eiropas lielākais autoražotājs "Volkswagen" trešdien paziņoja par vērienīgiem plāniem ietaupīt, samazinot darbavietu skaitu, lai atbrīvotu līdzekļus uzņēmuma tālākās attīstības plānos. Autoražošanas gigants līdz 2023. gadam plāno likvidēt piecus līdz septiņus tūkstošus darbavietu.

    Saskaņā ar uzņēmuma teikto, darbavietu skaits tiks samazināts uz to darbinieku rēķina, kam nākamajos gados paredzēts doties pensijā. Viņu darbavietas attiecīgi pēc tam tiks likvidētas, tostarp iztrūkstošās darba rokas aizstājot ar automatizētām iekārtām.

    "Volkswagen" lēš, ka plāns ļaus palielināt ikgadējo peļņu par gandrīz sešiem miljardiem eiro. Šie līdzekļi tiks investēti, lai paātrinātu pārorientēšanos uz elektrisko automobiļu ražošanu. Uzņēmums paziņoja, ka vēlas sevi padarīt „atbilstošu elektriskajai un digitālajai ērai”. Tostarp paredzēts radīt divus tūkstošus jaunu darbavietu programmatūras izstrādes un elektronikas jomās.

    "Volkswagen" reputācija cieta pēc tam, kad koncerns 2015. gadā atzina, ka miljoniem tā saražoto dīzeļdzinēja automašīnu uzstādīta programmatūra, kas falsificē kaitīgo izmešu datus. Pēdējos gados uzņēmumam nācies segt ar skandālu saistītās izmaksas vairāku miljardu eiro apmērā. Tāpat autoražotājiem jārēķinās, ka 2020. gadā paredzēts stāties spēkā jauniem un striktākiem Eiropas Savienības noteikumiem oglekļa dioksīda izmešu ierobežošanai.

    "Volkswagen" paziņojis, ka nākamajā desmitgadē plāno palielināt savā piedāvājumā esošo elektrisko automobiļu modeļu skaitu līdz 70. Tas ir par 20 vairāk, nekā plānots iepriekš. Neskatoties uz vērienīgajiem izdevumiem saistībā ar kaitīgo izmešu datu krāpšanos, "Volkswagen" šonedēļ paziņoja, ka pērn strādāja ar vairāk nekā 12 miljardu eiro peļņu. Tas ir par sešiem procentiem vairāk nekā gadu iepriekš.

    Uzņēmums par taupības pasākumiem darbavietu skaita samazināšanas formā paziņoja arī 2016. gadā, toreiz nolemjot atteikties no 30 tūkstošiem darbavietām visā pasaulē, no kurām lielākā daļa – pašā Vācijā.

    Tiesa, pēdējos mēnešos pārāk spoži neklājas arī pašas Vācijas ekonomikai. Tostarp šī gada sākumā negaidīts kritums preču ražošanas apjomos, tostarp autoražošanas industrijā. Pār to gulstas ne tikai "Brexit" radītās neskaidrības ēna, bet arī potenciāls tirdzniecības karš ar Savienotajām Valstīm. ASV prezidents Donalds Tramps iepriekš draudējis Vācijā ražoto automašīnu importam noteikt jaunus papildu tarifus.

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti