Rīta intervija

LMT vadītājs: 5G tīkla izveide ir ir solis ceļā uz jauno tehnoloģiju revolūciju

Rīta intervija

Juta Strīķe: Visi JKP soļi sastopas ar regulāru pretestību no koalīcijas partneru puses

Autotransporta direkcija: Paredzētas izmaiņas reģionālo maršrutu uzbūvē

Autobusu tīklu piemēros cilvēku vajadzībām; konkursā prognozē sīvu konkurenci

Izsludināts konkurss par reģionālajiem sabiedriskā transporta pārvadājumiem no 2021. līdz 2030. gadam. Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš stāstīja, ka autobusu maršrutu tīkla izvietojumu un reisu skaitu noteiks, balstoties cilvēku vajadzībās. Uzņēmēji konkursā varēs piedāvāt cenu un kvalitāti, ko ir gatavi īstenot.

Nākamgad valstij beidzas līgumi ar pārvadātājiem, tāpēc konkurss izsludināts jau tagad. Tajā interesi pieteikties izrādījuši gan Latvijas, gan ārzemju uzņēmumi. Godiņš paredz, ka konkurence būs sīva.

Kopumā Latvija sadalīta 16 maršrutu tīkla daļās - mazākā ir 2,5 miljoni kilometru un lielākā ir 6 miljoni kilometru. Uzņēmēji konkursā var startēt atbilstoši savai pieredzei un kapacitātei uz tām daļām, kas viņam šķiet lietderīgas.

Godiņš atgādināja, ka joprojām spēkā ir solījums nodrošināt bezmaksas transportu reti apdzīvotās vietās, lai cilvēki varētu dzīvot arī laukos un nokļūt pilsētā, kad tas nepieciešams. 

Tāpat arī jaunums konkursā ir tas, ka pārvadātājiem būs jāparedz zaudējumi, nevis visu laiku tos jāatprasa no valsts.

Godiņš skaidroja, ka desmit gadu periods pārvadātājiem paredzēts, lai tie varētu atpelnīt investīcijas jaunos transportlīdzekļos. Tāpat arī pasažieriem nozīmīgi, lai lielas pārmaiņas nebūtu visu laiku. Autotransporta direkcijas vadītājs gan atzina, ka aptuveni 20 - 25% maršrutu tiek mainīti katru gadu.

Autotransporta direkcijā informēja, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums - 60%.

Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts:

  • autobusu vecums - autobusu parka vidējais vecums nedrīkstēs pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums - 15 gadus;
  • pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem;
  • autobusa tehniskais aprīkojums;
  • pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS;
  • papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini, informācija par pieturvietām autobusā tiek attēlota vizuāli un atskaņota audio versijā u.c.

Pretendenti pieteikumus varēs iesniegt līdz 9.septembrim. Plānots, ka iepirkuma rezultāti tiks paziņoti novembrī, bet līgums ar pārvadātājiem, kuri būs uzvarējuši konkursā, tiks slēgti šā gada decembrī. Tādējādi uzņēmumiem būs viens gads, lai sagatavotos pārvadājumu uzsākšanai, sākot ar 2021.gada 1.janvāri.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti