Eiro fokusā

No 2022. gada maija autoceļu uzturēšanā varēs piedalīties arī privātie uzņēmēji

Eiro fokusā

Sūtījumu skaits pieaug: piegādātāji cenšas mazināt rindas

Auto tirgus Latvijā – jaunas mašīnas pirktas par trešdaļu mazāk, lietoto tirgū izmaiņu maz

Auto tirgus Latvijā – jaunas mašīnas pirktas par trešdaļu mazāk, lietoto tirgū izmaiņu maz

Jaunas mašīnas šogad Latvijā esam pirkuši pat par 30 procentiem mazāk. Turklāt šajā ziņā to ietekmējusi nevis pircēju rocība, bet gan Covid-19 raisītās pandēmijas ietekme uz ražotājiem – jauni braucamie vienkārši nav bijuši pieejami, bet pircējs, ja grib mašīnu, to vēlas dabūt uzreiz. Tikmēr iekšējā tirgū lietotus spēkratus gan esam tirgojuši un pirkuši gandrīz bez izmaiņām.

Covid-19 krīzes dēļ autotirgotājiem nācies pat par piekto daļu samazināt darbinieku skaitu. Tā atzīst Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs. Tirgotāji nav vajadzīgi, jo jaunu automašīnu pārdošanas apmēri Latvijā samazinājušies par trešdaļu. Tādējādi Latvijas tirgū šogad būs nonākušas ap 15 tūkstošiem jaunu auto – par pieciem tūkstošiem braucamo mazāk, lēš Kulbergs.

Autotirgotājiem no vienas puses nākas cīnīties par katru klientu, bet no otras – nav arī pārāk plaša piedāvājuma, jo jau pavasara krīzē ražotāji piebremzēja savu darbu, jaunu auto izgatavošana kavējās par diviem trim mēnešiem.

Cenas gan visu gadu bijušas salīdzinoši nemainīgas, vien tagad, uz gada beigām, tradicionāli piedāvā atlaides par salonos palikušajām, samazinot cenas par pusotru līdz pieciem tūkstošiem eiro.

Kulbergs kā jaunu tendenci min faktu, ka strauji audzis elektroauto tirdzniecības apjoms – ik mēnesī tagad nopērkam līdz pat 40 tādus braucamos, turklāt pircēji nesmādē arī lietotus.

Kulbergs stāsta, ka interesants izrāviens ir markai "Škoda". Tā kādreiz bijusi uzņēmumu pieprasīta, bet tagad aktīvi to iegādājas arī privātpersonas. Pēc Kulberga teiktā, tas noticis tādēļ, ka "Škoda" radījusi jaunus modeļus, tostarp pieprasīto SUV jeb "džipveidīgos" auto.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati rāda, ka Latvijā šogad reģistrēts par 15 procentiem mazāk ievestu mašīnu – gan jaunu, gan lietotu. Direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa stāsta, ka vieglo mašīnu segmentā samazinājums ir par gandrīz piekto daļu, bet kravas auto reģistrēts par 30 procentiem mazāk. Tikmēr iekšzemē jau lietotas mašīnas esam tirgojuši veiksmīgāk.

Ceļu satiksmes drošības direkcija arī strādājusi, lai ierobežojumu laikā mašīnas pārreģistrēt būtu ērtāk - e-vidē.

Auto tirgošanas samazinājumu eksperti prognozē arī nākamajā gadā, jo rūpnīcas ir piebremzējušas ar jaunu mašīnu ražošanu. Arvien tiek tukšotas noliktavas, un daļa pircēju arī izvēlas braucamos no pieejamā klāsta. Bet ir arī tādi, kas pirkumu atliek vai no tā atsakās, jo gaidīt, kamēr gribēto modeli saražos, nav laika un vēlmes – ja mūsu pircējs grib jaunu auto, tas to vēlas dabūt uzreiz.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt