Pusdiena

Pusdiena 30.08.2017

Pusdiena

Lielākā daļa RPIVA studentu mācības turpinās LU un Mūzikas akadēmijā

Augulis: Dzelzceļa infrastruktūras dotēšana valstij izmaksātu piecus miljonus eiro gadā

Augulis: Dzelzceļa infrastruktūras dotēšana valstij izmaksātu piecus miljonus eiro gadā

Valstij dzelzceļa infrastruktūras dotēšana izmaksātu piecus miljonus eiro gadā, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība). Valsts naudas piesaistīšana dzelzceļa uzturēšanai ir viena no Satiksmes ministrijas (SM) prioritātēm arī nākamā gada budžeta sarunās. Uzņēmēji cer, ka tādā veidā būs iespējams samazināt dzelzceļa izmantošanas tarifu, ceļot konkurētspēju ar citām valstīm.

Valsts akciju sabiedrības „Latvijas dzelzceļš” meitasuzņēmums AS „LatRailNet” lēmis nākamgad paaugstināt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu par 7%. Līdz ar to tranzīta nozares uzņēmumi cer uz valsts līdzdalību dzelzceļa uzturēšanā, kas tarifu varētu samazināt.

Kā norāda biedrības "Baltijas asociācija - transports un loģistika" prezidente Inga Antāne, tarifu paaugstinājums Latvijai var nozīmēt vēl lielāku kravu samazinājumu.

“Mūsu pārvadātāju pakalpojumi sadārdzināsies līdz 25 centiem uz tonnu, kas ir ārkārtīgi daudz gan ņemot kravu kritumu, gan mūsu partneru vairākkārtēju uzsvaru:

“”Mīļie, jums ir jāsamazina tarifs un jums ir jādomā par elastīgu sistēmu. Citādi mēs būsim spiesti pieņemt ekonomiski pamatotu lēmumu un pārorientēt mūsu kravas uz citām ostām”.Cita starpā, protams, tiek minēta Klaipēda,” saka Antāne.

Valsts līdzfinansējuma piešķiršanu dzelzceļa uzturēšanai aizstāv satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība). Viņš norāda, ka šādu uzdevumu valstij nosaka arī pērn pieņemtie grozījumi Dzelzceļa likumā. Valstij drīzumā arī jānoslēdz daudzgadu līgums ar „Latvijas dzelzceļu” par dzelzceļa uzturēšanu, kurā būs paredzēts valsts finansējums infrastruktūrai, turpina Augulis.

“Sākotnējie aprēķini ir tādi, lai mēs nodrošinātu jauno metodiku. Runa ir par pieciem miljoniem dzelzceļam, kas dod efektu privātajiem pārvadātājiem un uzņēmējiem, lai nesadārdzinātos infrastruktūra,” norāda Augulis.

„Latvijas dzelzceļa” viceprezidents Aivars Strakšas valsts naudas ieguldīšanu dzelzceļa uzturēšanā uzskata par loģisku soli.

Viņš uzsver, ka Eiropas Savienībā tikai Latvija un Lietuva savu dzelzceļa infrastruktūru nedotē. Līdz šim Latvija to varēja atļauties lielo kravu apjomu dēļ.

“Latvija, Lietuva un arī Igaunija ilgu laiku bija tādā ekskluzīvā situācijā, kur kravu pārvadājumu intensitāte bija vairākas reizes lielāka nekā Eiropā, kas ļāva mums nodrošināt uz mūsu mazajiem ceļa gabaliem, kas mums šeit ir no robežas līdz ostām, nodrošināt dzelzceļa infrastruktūru par to naudu, ko mēs saņēmām no tranzīta. Tā bija tāda milzīga priekšrocība, bet, ja šī priekšrocība pazūd, mēs būsim tādi paši kā visi,” norāda Strakšas.

Kā norāda satiksmes ministrs Augulis, valsts līdzfinansējuma piesaiste dzelzceļa infrastruktūrai ir viena no Satiksmes ministrijas prioritātēm, ko ministrs aizstāvēs sarunās arī par nākamā gada valsts budžetu. Citas koalīcijas partijas gan līdz šim atturīgi vērtējušas iespēju valstij ar budžeta naudu piedalīties dzelzceļa uzturēšanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti