Pilnsabiedrība "Bererix" uzsākusi būvniecību vienam no nozīmīgākajiem posmiem "Rail Baltica" projektā – Rīgas Centrālajam mezglam, kas ietver Rīgas dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūvi, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecību, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūvi, uzbērumu norakšanu un estakādes izbūvi, kā arī pieguļošās infrastruktūras būvniecību. Iepriekš paredzētie svinīgie būvniecības atklāšanas pasākumi ir atlikti uz laiku, kad tādi būs droši un iespējami.
""Rail Baltica" būvniecības sākums Rīgā ir pagrieziena punkts visā Eiropas Savienības integrācijas vēsturē.
Mūsdienīgs dzelzceļa tīkls jau pavisam drīz mūs visus satuvinās. "Rail Baltica" ir Eiropas Savienības viena no prioritātēm, šis ir Eiropai kritiski svarīgs infrastruktūras projekts.
Tas ir nozīmīgs iedzīvotāju labklājībai, biznesa iespējām, jaunuzņēmumiem un ekonomikai,” apsveicot Latvijas iedzīvotājus, sacīja Eiropas komisāre transporta jautājumos Adina Joana Valeana.
"Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla pirmie būvdarbi notiks laukumā starp Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju un Satiksmes ministrijas ēku, un gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu.
Visu darbu izpildes laiku Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē satiksmes dalībniekiem un gājējiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.
"Bererix" projekta direktors Ksavjērs Debrušs (Xavier Debruche) skaidroja, ka būvlaukumā liela uzmanība pievērsta tā iekārtošanai, lai darbinieki varētu ievērot nepieciešamos drošības pasākumus Covid-19 izplatības mazināšanai.
"Būvlaukums ir veidots tā, lai nodrošinātu nepārtrauktu darbu dienas un nakts maiņās, un distancēšanās iespējas vidēji 100 darbiniekiem, kas strādās būvlaukumā. Lai nodrošinātu visas prasības, nepieļautu Covid-19 ienešanu un izplatību būvlaukumā un nodrošinātu savlaicīgu Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesu arī ārkārtas situācijā," uzsvēra Debrušs.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.
"Rail Baltica" projekts redz Rīgas centru caur iedzīvotāju acīm. Stacijas pārbūves sākumu iezīmēs stacijas laukuma pārbūve. Jau ziņots, ka starptautiskajā iepirkuma konkursā par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūves būvprojekta izstrādi un būvdarbiem uzvarējusi Latvijas un Beļģijas apvienība "Besix ReRe Group".