Atkal cietis neveiksmi mēģinājums izraudzīties prāmju operatoru maršrutā Sāmsala–Ventspils

Igaunijas Sāremā pašvaldības mēģinājums beidzot atrast prāmju satiksmes operatoru maršrutā starp starp Mentu ostu Sāmsalā un Ventspili atkal cietis neveiksmi - tās izsludinātajā konkursā nav saņemts neviens pieteikums, trešdien vēsta laikraksts "Saarte Haal".

"Mēs patiesībā nelolojām ilūzijas, ka konkurss būs veiksmīgs, tādēļ arī šāds iznākums nepārsteidz," avīzei sacījusi Sāremā pašvaldības mēra vietniece Kristīna Maripū.

Pēc viņas teiktā, interese par iepirkumu faktiski bijusi gan no Igaunijas, gan Latvijas puses, tomēr būtu pamatoti jautāt, cik racionāli vispār bija izsludināt šādu konkursu, ņemot vērā, ka pirms gada līdzīgs mēģinājums jau beidzās bez rezultātiem, turklāt Covid-19 dēļ situācija vēl vairāk pasliktinājusies.

Taču, paturot prātā, ka tuvējās kaimiņvalstis šai laikā tomēr ir vēlamāks ceļojumu galamērķis nekā tālas zemes, konkursa izsludināšanu var uzskatīt par pamatotu, spriedusi pašvaldības pārstāve.

"Diemžēl pašreizējā saspringtā situācija dara piesardzīgus visus, arī prāmju operatorus," viņa atzinusi.

Kā skaidrojusi Maripū, prāmju satiksmes atjaunošana maršrutā Mentu-Ventspils ietverta gan Sāremā pagasta attīstības plānā, gan Sāremā apriņķa attīstības stratēģijā, gan vairākos citos dokumentos, tāpēc būtu vajadzīga jauna diskusija par to, vai un kā šo ieceri attīstīt.

Konkurss prāmju satiksmes operatora izraudzīšanai tika izsludināts novembrī, nosakot, ka operatoram turpmāko trīs gadu laikā no 1.jūnija līdz 31.augustam būs jānodrošina šai maršrutā vismaz divi reisi nedēļā abos virzienos ar prāmi, kas var pārvadāt gan pasažierus, gam transportlīdzekļus. Konkrētākus pārvadājumu apjomus un citus noteikumus bija paredzēts apspriest sarunās iepirkuma procesa gaitā.

Pieteikumi bija jāiesniedz līdz 4.decembrim.

No 2006. līdz 2008.gadam prāmju satiksmi starp Mentu un Ventspili nodrošināja Igaunijas privātās kompānijas "Saaremaa Laevakompanii" meitasuzņēmums "SSC Ferries" ar prāmi "Scania".

Šai laikā prāmis pārvadāja kopumā 60 000 pasažieru un aptuveni 14 000 transportlīdzekļu. Divas trešdaļas pasažieru bija ārvalstu tūristi, un biļetes maksāja 360 līdz 420 Igaunijas kronas (23 līdz 27 eiro) atkarībā no sezonas, bet par transportlīdzekļa pārvadāšanu bija jāmaksā 28 līdz 38 eiro. Sākoties krīzei, uzņēmums līniju slēdza.

Pērn konkurss par prāmju satiksmes nodrošināšanu starp Sāmsalu un Ventspili beidzās bez rezultātiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt