Atbalsta dzelzceļa projekta «Rail Baltica» likuma izstrādi

Valdība sēdē otrdien, 19. oktobrī, atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu sākt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" likuma izstrādi. Speciāls tiesiskais regulējums nepieciešams, lai nodrošinātu "Rail Baltica" projekta īstenošanu noteiktajā laika grafikā un atbilstoši ātrgaitas dzelzceļa tehniskajām prasībām, informēja SM.

"Pašreiz, kad dzelzceļa līnijas projektēšanas darbi paplašinās, skaidrāk redzam, ka ir nepieciešams speciāls "Rail Baltica" likums.

Sabiedrības interesēs ir nodrošināt projekta īstenošanu atbilstoši plānotajam, jo jebkura aizkavēšanās ir arī papildu finanšu slogs.

Tāpat jebkura dīkstāve projekta virzībā mūs attālina no iespējas pārvietoties pa jauno dzelzceļa līniju mūsdienīgā un ērtā vilcienā gan pa Latviju, gan ceļot uz kādu no Eiropas valstīm," atzina SM Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis.

Izstrādātais konceptuālais ziņojums "Par nepieciešamajām izmaiņām tiesiskajā regulējumā "Rail Baltica" projekta īstenošanas paātrināšanai" skaidro identificētos spēkā esošā tiesiskā regulējuma radītos izaicinājumus, kas palēnina "Rail Baltica" īstenošanu un palielina projekta izmaksas. Vienlaikus ziņojumā izklāstīti iespējamie tiesiskie risinājumi, kurus paredzēts iekļaut "Rail Baltica" likumā.

SM norādīja, ka "Rail Baltica" projektēšanas un būvniecības gaitā ir identificēti problēmjautājumi.

Jārisina tehnisko noteikumu nesamērīgās prasības, kas nav saistītas ar "Rail Baltica" projektu, un jāpagarina termiņi topogrāfisko plānu derīgumam un būvdarbu veikšanas ilgumam.

Būtiska ir jautājumu risināšana saistībā ar zemes vienību piekritību valstij un nepieciešamība būvdarbu pasūtītāju valdījumā nodot būvniecībai vajadzīgos bezmantinieka nekustamos īpašums.

SM ieskatā, lai nodrošinātu "Rail Baltica" projekta īstenošanu noteiktajā grafikā un novērstu projekta izmaksu palielināšanu, efektīvākais risinājums ir "Rail Baltica" likuma izstrāde.

KONTEKSTS:

Sākusies "Rail Baltica" būvniecības fāze. 2021. gadā Latvijā notiks jau divu lielu "Rail Baltica" trases posmu būvdarbi: lidostā "Rīga" un Rīgas Centrālajā stacijā, kur darbi tika sākti novembra beigās. Visā Latvijas teritorijā norit "Rail Baltica" pamata trases projektēšanas darbi. 

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometru stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt