Vēstniecībā norādīja, ka Latvija ir augstu vērtēta Ziemeļu apgādes tīkla partnere jau kopš 2009.gada, un kravu plūsma caur Latviju turpināsies. Taču, ņemot vērā kravu lielo apjomu, ko paredzēts pārvadāt, ASV, visticamāk, izmantos iespējami daudz maršrutu.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss, vaicāts, cik ilgu laiku pārvadājumus mums garantē pašreizējie līgumi un vai varam būt droši par kravu tranzītu, atzina, ka negatīvu prognožu nav: „Šobrīd nekādas indikācijas nav. Protams, mums ir jāstrādā pie tā, lai šie apjomi nemazinātos.”
Ministrs arī skaidro, ka pie kravu tranzīta ir jāstrādā nemitīgi: „Mēs nekad nevaram būt droši, mums vienmēr ir jārunā, jāpiedāvā izdevīgāki nosacījumi un jāstrādā. Jo nav tā, ka ir viens operators ASV pusē un viens operators Afganistānas pusēs. Šeit ar katru ir jāstrādā, ar katru ir noslēgts līgums uz noteiktu laiku, un šīs kompānijas mainās.”
Afganistānas kravas Rīgas lidostā ir aptuveni 71% no visām kravām, un šogad notikuši vairāk nekā 300 lidojumi.
Iepriekš Lietuvas ziņu portāls lrt.lt rakstīja, ka turpmāk NATO sauszemes pārtikas kravas un citas preces uz Afganistānu tiks nosūtītas caur Klaipēdas ostu, nevis Rīgas ostu. Taču gan Matīss, gan aizsardzības ministrs Artis Pabriks noliedza, ka NATO kravu pārkraušanas apjomi caur Latviju tuvākajā laikā mazināsies.