ASV Tirdzniecības pārstāvja birojs informēja, ka Francijā ieviestais nodoklis ir diskriminējošs pret tādām ASV tehnoloģiju kompānijām kā “Google”, “Apple”, “Facebook” un “Amazon”.
Tāpēc jau no nākamā gada janvāra Francijā ražotajiem vīniem, sieriem un citām precēm 2,4 miljardu ASV dolāru vērtībā varētu piemērot līdz pat 100% muitas nodokli.
Tirdzniecības pārstāvis Roberts Laitaizers brīdināja, ka Vašingtona apsver paplašināt šo izmeklēšanu un līdzīgas sankcijas nākotnē varētu vērst pret Austriju, Itāliju un Turciju.
Francijā šogad ieviestais digitālais nodoklis ir 3% no lielo kompāniju gada ienākumiem. Tas jāmaksā uzņēmumiem, kuru ienākumi pārsniedz 25 miljonus eiro.