“Manuprāt, valsts sistēma jeb valsts pārvalde ir sagatavojusies uzmest atombumbu tranzīta nozarei un pēc tam paskatīties, kas no tā visa sanāks,” pauda Antāne.
Viņa norādīja uz plānoto akcīzes nodokļa palielinājumu, kas notiek brīdī, kad samazinās kravu apjoms. “Brīdī, kad mūsu sadarbības partneri Baltkrievija, Krievijā norāda uz to, ka jāpārskata tarifu sistēma,” sacīja Antāne.
Tāpat “Latvijas dzelzceļš” nolēmis palielināt tarifu no 2018.gada.
“Saliekot šos rādītājus, no nākamā gada mūsu tranzīta koridors sadārdzināsies. Ņemot vērā, ka mums jau šobrīd ir augstākais tarifs un tas bijis aktuālākais [jautājums sarunās] ar sadarbības partneriem, kravu īpašniekiem, es uzskatu, ka tas ir absolūts konkurētspējas samazinājums,” komentēja Antāne.
Viņaprāt, tā ir kaitniecība Latvijas tranzīta nozarei. BATL vadītāja solīja aicināt Valsts prezidentu Raimondu Vējoni rīkoties.
Ziņots, ka Saeimas apstiprinātā nodokļu reforma paredz, ka akcīze pieaugs degvielai - benzīnam un dīzeļdegvielai, kas degvielas litru varētu sadārdzināt par 4-5 eiro centiem. Vairāk audzēs akcīzi benzīnam, mazāk - dīzeļdegvielai.