Asociācija: Prasība pēc Covid-19 sertifikāta dārgo testu dēļ var ietekmēt skaistumkopšanas pakalpojumu cenas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijas Skaistumkopšanas speciālistu asociācijā šaubās, vai prasība pēc Covid-19 sertifikāta, kas stājusies spēkā, 1. septembrī beidzoties pārejas periodam, veicinās nozarē strādājošo aktīvāku potēšanos pret Covid-19. Vienīgais pamudinājums varētu būt testa izmaksas, kas gulstas uz paša meistara pleciem.

1. septembrī beidzās iepriekš noteiktais pārejas periods friziera, manikīra, pedikīra un podologa pakalpojumu sniedzējiem – no šīs dienas visiem skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumu sniedzējiem jābūt derīgam Covid-19 vakcinācijas, pārslimošanas vai testēšanas sertifikātam.

Skaistumkopšanas jomā strādā dažādu līmeņu meistari un speciālisti – sākot no ārstniecības personām, kas strādā kosmetoloģijā, līdz meistariem, kas sniedz, piemēram, manikīra, pedikīra un friziera pakalpojumu.

Asociācija: Prasība pēc Covid-19 sertifikāta dārgo testu dēļ var ietekmēt skaistumkopšanas pakalpojumu cenas
00:00 / 03:47
Lejuplādēt

Latvijas Skaistumkopšanas speciālistu asociācijas prezidente Sabīne Ulberte Latvijas Radio uzsvēra, ka visas ārstniecības personas jau no jūnija strādā ar šādiem nosacījumiem, bet kopš vakardienas prasība pēc Covid-19 sertifikāta vai negatīva testa ir arī citiem skaistumkopšanas jomā strādājošajiem. Pārējās prasības par drošu pakalpojuma sniegšanu nemainās.

"Jā, ja šis tests būs samērā dārgs un tas būs principā jāveic divas reizes nedēļā, protams, ka tas var mainīt šo situāciju. Bet, vai tas var mainīt situāciju uz vakcinācijas pusi vai uz pelēkās zonas pusi, tur es nebūšu tik drosmīga, lai pateiktu – uz vienu vai otru pusi. Jo ir ļoti liela daļa, kas šajos septiņos, astoņos mēnešu piespiedu dīkstāves laikā diemžēl aizgāja pagrīdē. Nākošais faktors bija jaunā nodokļu reforma, kas stājās spēkā ar 1. jūliju, un vēl šis vakcinācijas fakts. Es domāju, ka ir pietiekoši daudz faktoru, kas liek palikt pelēkajā zonā," teica Ulberte.

Viņa prognozēja, ka testa izmaksas varētu atspoguļoties pakalpojuma cenas pieaugumā.

Ne viss ir saprotams

Lai gan noteikumi stājās spēkā jau vakar, nozarē strādājošajiem vēl ir neskaidrības.

Salona "HairRiga" īpašniece Ilva Banka-Okorie skaidroja: "Bija ļoti grūti panākt simtprocentīgu darbinieku vakcināciju, bet mēs esam ļoti lepni, ka mums tas ir izdevies. Līdz ar to mēs varam strādāt arī dzeltenajā režīmā, kad varam pieņemt bērnus, ja vecāki uzrāda apliecinājumu, ka ir vakcinēti. Un arī cilvēkus ar testiem. Bet par testiem ir tā, ka mēs klientiem gribējām piedāvāt uz vietas iegādāties testus, bet Veselības inspekcija un Ekonomikas ministrija nevar pateikt, kādi  testi mums ir jāiegādājas, kuri ir tie, kas ir derīgi. Mēs gaidām atbildi. Firma, kas izplata testus,  arī sazinās ar ministriju, bet pagaidām nav saņēmusi apstiprinājumu."

Latvijas Radio Ekonomikas ministrijā noskaidroja, ka visa informācija par testiem un noteikumiem atrodama ministrijas mājaslapā. Nozarē strādājošajiem arī jāveic papildus darbs – jāapzvana klienti un jānoskaidro, vai personai ir vai nav sertifikāts.

Ilva Banka-Okorie atklāja, ka liela daļa "HairRiga" pastāvīgo klientu ir vīrieši, un 90% no viņiem ir vakcinējušies. Savukārt sieviešu vidū gan vakcinācijas aptvere ir tikai apmēram 50%.

Arī salona "BBbinnija" īpašniece Binnija Ārberga teic, ka klientu apzināšana ir veikta un lielākā daļa ir ar sertifikātu. Viņa atklāja, ka jaunie noteikumi īpaši iepriecina salona meistarus.

"Mēs pat esam priecīgi, jo vakcinētie meistari, kuri mums ir 100% savakcinēti, drīkstam strādāt bez maskām, jo tas bija ļoti apgrūtinoši. 12 stundas būt karstumā, ar fēnu, bezgaisā un ar masku," norādīja Ārberga.

Tiesa, gadījumā, ja klientam nav nedz Covid-19 sertifikāts, nedz negatīvs tests, tad persona jāapkalpo atsevišķā telpā. Saloniem, kuriem kvadratūra ir liela, šo noteikumu izpildīt nav problēmu, bet nozarē ir arī ne mazums nelielu salonu ar vienu telpu, kurā strādā, piemēram, divi meistari. Viņiem šo noteikumu izpildīt ir grūtāk vai pat neiespējami.

Pakalpojumu sniegšanas varianti

  • "Zaļajā" režīmā – pakalpojumu sniedzējam un saņēmējam jāvar apliecināt vakcinācijas pret Covid-19 vai pēdējā pusgada laikā Covid-19 pārslimošanas fakts. Personas var nelietot maskas, kā arī nav jāievēro drošai pakalpojumu sniegšanai noteiktais telpas ierobežojums vienam apmeklētājam un starplaiks starp pakalpojumu saņēmējiem.
  • "Dzeltenajā" režīmā – pakalpojumu sniedzējam un saņēmējam jāvar apliecināt vakcinācijas pret Covid-19 vai pēdējā pusgada laikā Covid-19 pārslimošanas vai testēšanas fakts. Pakalpojumu sniegšanai un saņemšanai jāievēro drošas pakalpojumu sniegšanas prasības, t.sk. jālieto maskas.
  • Individuālajā režīmā – tikai vakcinēts pret Covid-19 vai pēdējā pusgada laikā Covid-19 pārslimojis pakalpojumu sniedzējs var sniegt pakalpojumu personai, kura nevar apliecināt vakcinācijas, Covid-19 pārslimošanas vai testēšanas faktu. Šajā režīmā pakalpojumu var sniegt individuāli vienam klientam (atsevišķā telpā), lietojot mutes un deguna aizsegu, bet pirts un saunas gadījumā – vienai mājsaimniecībai.

KONTEKSTS:

1. septembrī beidzas iepriekš noteiktais pārejas periods friziera, manikīra, pedikīra un podologa pakalpojumu sniedzējiem – no šīs dienas visiem skaistumkopšanas un labsajūtas pakalpojumu sniedzējiem jābūt derīgam Covid-19 vakcinācijas, pārslimošanas vai testēšanas sertifikātam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti