Trēziņš skaidroja, ka kādreiz Latvijas pārvadātājiem tika izsniegti aptuveni 100 tūkstoš muitas tranzīta sistēmas (TIR) karnešu gadā, bet pašlaik izsniedz ap 20 tūkstošiem karnešu gadā. Par trešdaļu samazinājies Krievijas tirgus apjoms, kas esot noticis sankciju dēļ.
Tomēr Latvijas pārvadātāji esot spējuši pārorientēties uz Rietumu tirgu un izmanto 15 000 kravas automašīnu. “Mums mainās uzsvari – mēs mazāk uz austrumiem, vairāk pa Eiropu,” sacīja Trēziņš.
Viņš arī pauda, ka nozarē nākas saskarties ar darbinieku – šoferu – trūkumu un nākas viņu piesaistīt no citām valstīm.
“Nozare dzīvo, nozare strādā, un es neredzu problēmu, ka būtu nākotnē kādi kritumi,” sacīja asociācijas vadītājs.
Otrdien, 16.oktobrī, notiks "Latvijas auto" biedru ārkārtas sapulce.
Trēziņš pauda bažas, ka atsevišķi lielie pārvadātāji, iespējams, cenšas pārņemt organizācijas vadību.