Dienas ziņas

Krievijas Melnās jūras flote piedzīvojusi uzbrukumu

Dienas ziņas

Pilīs un muižās – Leģendu nakts

No 2035. gada Eiropā tirgos tikai elektroauto

Asociācija: Elektroauto ir nākotne, bet Latvijā tā pienāks vēlāk nekā vidēji Eiropā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No 2035. gada Eiropas Savienībā auto ražotāji nedrīkstēs tirgot auto ar iekšdedzes dzinējiem. Auto salonos drīkstēs pārdod tikai tādas mašīnas, kuras neizdala emisijas. Auto asociācijā norāda, ka elektroauto ir neizbēgama nākotne, bet Latvijā tā pienāks vēlāk nekā Eiropā.

Auto emisijām nē – tā šonedēļ lēma Eiropas Savienības valstu vides ministri. Līdz ar 2035. gadu faktiski tiks apturēta benzīna un dīzeļa automašīnu pārdošana. Elektroauto ir nākotne, lēmusi Eiropas vides komisija.

"20% no emisijām Eiropā saražo transports. Ir svarīgi samazināt šīs emisijas. Mēs esam ļoti atkarīgi no fosilajām degvielām. Arī tagad, kad Ukrainā ir karš, mēs esam atkarīgi no Krievijas [energoresursu] eksporta. Ar šo mēs mēģinām samazināt mūsu atkarību no fosilajām degvielām," sacīja Eiropas Parlamenta deputāts Jans Hoitema.

Nav tā, ka elektroauto būtu bez savām problēmām, atzīst Eiropas Komisijā. Bet skaidrs lēmums, kas zināms visiem auto ražotājiem, elektroauto nepilnību novēršanu steidzināšot.

"Elektroauto uzturēšanas izmaksas jau tagad ir zemākas nekā iekšdedzes dzinēja auto. Vienīgā problēma, kas šobrīd ir daudziem, ir elektroauto augstā iegādes cena. Ar šo mēs mēģinām arī samazināt pirkšanas cenu. Jo mēs stimulējam inovācijas un vēlamies izveidot, cik ātri vien iespējams, lietotu nulle emisiju auto tirgu. Lai šīs mašīnas nebūtu tikai bagātajiem, bet visiem. Tādā veidā mēs parādam skaidru mērķi ražotājiem un skaidru ceļu inovācijām, lai padarītu šos auto lētākus un labākus," pauda Hoitema.

Elektroauto iedzīvošanās Latvijā būs grūtāka nekā pārējā Eiropā, uzskata "Auto asociācijas" vadītājs Andris Kulbergs. Galvenokārt tiem nepieciešamās infrastruktūras dēļ.

"Tā problēma ir, ka kopš 2017. gada elektroauto skaits ir desmitkāršojies, savukārt uzlādes infrastruktūra tikai divarpus reizes palielinājusies. Tātad tā spēcīgi iepaliek tam, kā nāk invāzija ar elektroauto.

Uzlādes infrastruktūra būs nākošā lielākā problēma, Latvijā it īpaši, jo mums ir ļoti stipra atšķirība ar Eiropas vidējo.

83–84% iedzīvotāju dzīvo daudzdzīvokļu mājās, kas nozīmē, ka mājās savs elektrobenzīntanks nesanāks. Eiropā vidēji 44% dzīvo daudzdzīvokļu mājās," skaidroja Kulbergs.

Prasība par tikai elektroauto jau 2035. gadā neesot absurda, un vairākas Eiropas valstis ļaus tirgot tikai elektromobiļus vēl pirms 2035. gada. Holandē un Norvēģijā likums stāsies spēkā jau 2025. gadā, norādīja "Auto asociācijā".

Latvijā gan elektroauto nākotne pienākšot vēlāk nekā pārējā Eiropā.

"Kāda no valstīm var mēģināt stāties pretī šim punktam, bet mēs kļūsim vienkārši par Kubu. Brauksim ar to, kas mums autoparkā ir tik ilgi, cik varēsim. Jo praktiski auto ražotāji pielāgojas tirgiem un nosacījumiem. Patiesībā mēs šobrīd braucam ar 14,3 gadus vidēji vecu autoparku. Pēc 12 gadiem mēs brauksim ar to, ko šobrīd, šodien Vācijā vācietis pērk autosalonā," norādīja Kulbergs.

Pašlaik Eiropas Parlamentā panākta konceptuāla vienošanās, bet, iespējams, likumā būs daži izņēmumi. Vairākas valstis ir aicinājušas ļaut izmantot sintētiskās degvielas un hibrīdauto.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti