Ar likuma grozījumiem cer izskaust lidostas agresīvos taksistus un nodokļu nemaksātājus

Saeima ceturtdien steidzamības kārtībā sāks skatīt grozījumus Autopārvadājumu likumā, lai kārtējo reizi censtos ieviest kārtību taksometru pakalpojumu sniegšanā lidostā. Proti, lai izskaustu situācijas, ka atlidojušos pasažierus taksisti aiz rokas velk uz mašīnu, kas darbam lidostas teritorijā nav dabūjušas atļaujas. Ne tik steidzami uz pavasari sagaidāmi vēl citi grozījumi, ar ko valsts plāno agresīvi vērsties pret nodokļu nemaksātājiem taksistiem.

Ar likuma grozījumiem cer izskaust lidostas agresīvos taksistus un nodokļu nemaksātājus
00:00 / 04:52
Lejuplādēt

Patlaban, lai sniegtu taksometra pakalpojumus, par katru mašīnu mēnesī jāmaksā sešu eiro licence. Savukārt, lai strādātu Rīgas lidostas teritorijā, jāšķiras vēl no 12 eiro ik mēnesi. Pēc Satiksmes ministrijas (SM) datiem, tādas licences kartītes darbam pie lidostas izņēmuši 77 taksisti.

Taču daudzi šo noteikumu apiet, braucamo noliekot jebkuram pieejamajā stāvlaukumā un pasažierus vervējot lidostas sagaidīšanas zālē.

Saeimas Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājs Krišjānis Feldmans (Jaunā konservatīvā partija) norāda, ka šie grozījumi tiek virzīti steidzamības kārtā, lai novērstu nelikumīgu taksometru pakalpojumu sniegšanu starptautiskās lidostas "Rīga" teritorijā.

"(..) Izveicīgi vīri atklāja, ka viņi var vienkārši iebraukt, piemēram, sagaidītāju autostāvvietā kā privāti automobiļi un doties kā privātpersonas šajā uzgaidīšanas terminālā un aģitēt pretī nākošos pasažierus. Formāli šāda aģitēšana līdz šim likumā nebija aizliegta," skaidroja Feldmans. 

Tomēr taksometru pakalpojumu nozarē pilnīga atbalsta ierēdņu un politiķu virzītajām izmaiņām nav.

Pret grozījumiem iebilst taksometru izsaukšanas mobilās platformas "Yandex Go" reģionālais vadītājs Jānis Ķirsis.

"Likumprojekta autori piedāvā lidostā iebraukt tikai automašīnām, kas saņēmušas speciālo licenci. Mēs uzskatām, ka tas var radīt negatīvas sekas. Daudziem autovadītājiem licences iegūšana būs vēl viens birokrātisks šķērslis, līdz ar ko tas negatīvi ietekmēs gan konkurenci nozarē, gan taksometru apjomu pašā lidostā. Tagad tūrisma plūsma pamazām atjaunojas. Ja likumprojekts tiks pieņemts, līdz ar to lidostā ievērojami samazināsies taksometru apjoms, transporta sistēma netiks galā. Paaugstināsies cenas braucieniem, kā arī klientu gaidīšanas laiks. Un pats galvenais – pēc mūsu pieredzes, tas nekādā veidā neietekmēs likumprojekta autoru deklarēto mērķi un nepalīdzēs ierobežot nelegālo taksometru vadītāju skaitu lidostā, kuri bezkaunīgi piedāvā savus pakalpojumus un parasti manipulē ar cenām," sacīja Ķirsis.

Saistībā ar taksometru pakalpojumiem vēl pēc dažiem mēnešiem likumdevējs Autopārvadājumu likumu plāno grozīt vēlreiz. SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta vadītāja Annija Novikova stāstīja, ka nodokļu maksāšanas uzlabošanai un ēnu ekonomikas mazināšanai likumā tiks iestrādāti Valsts ieņēmumu dienesta (VID) priekšlikumi.

"Piemēram, paredzēts liegums attiecībā uz  transportlīdzekļa numurzīmi. Ja ir konstatēti pārkāpumi no Valsts ieņēmumu dienesta puses, nebūs iespējams lietot konkrēto transportlīdzekli ne taksometra pārvadājumiem, ne komersantiem (..)," teica SM pārstāve. "Nevarēs migrēt starp nozarēm, bet būs jānokārto saistības ar valsti un tikai tad varēs atsākt komercdarbību."

Tāpat mobilo platformu turētājiem, ja tie VID nenodos datus par taksistiem, tiks paredzēta administratīvā atbildība. Par soda apmēriem gan vēl priekšā diskusijas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt