Rīta Panorāma

Intervija ar mūzikas grupu « Otra puse»

Rīta Panorāma

Intervija ar aizsardzības ministru Raimondu Bergmani (ZZS)

Ar krīzi cīnās metoties pastkaršu biznesā

Ar krīzi cīnās, metoties pastkaršu biznesā

Lai kļūtu par uzņēmēju, ne vienmēr ir nepieciešamas lielas investīcijas. To pierādījuši Juris Riekstiņš ar Sandru Lāci, kuri krīzes gados uzsāka pastkaršu biznesu. Paši smejoties stāsta, ka viss esot sācies ar skaudību par citām zemēm. Abi saredzēja brīvu biznesa nišu, jo toreiz Latvijā neviens neizgatavoja pastkartes ar asprātīgiem uzrakstiem vai tautiskiem simboliem.

Mūziķis, komponists Juris Riekstiņš kopā ar Sandru Lāci Baldonē krīzes gados uzsāka pastkaršu ražošanas biznesu. Kā paši saka – taisām smukas pastkartes par Latviju un latviešiem.

„Sākās ar tādu kā nelielu skaudību par tām zemēm, kurās ir ļoti daudzas skaistas un asprātīgas pastkartes. Pie mums tajā laikā bija ārkārtīgi vienveidīgs piedāvājums, pārsvarā Rīga ar sarkaniem dakstiņu jumtiem un uzrakstu zelta burtiem “Rīga”,” sākumu atceras  Juris Riekstiņš.

Viņi vēlējušies pierādīt, ka var arī citādāk, proti, ar pastkaršu palīdzību parādīt pasaulei, cik skaista, radoša un interesanta ir Latvija:

„Pirmā sērija, ko mēs uztaisījām, bija latvju zīmes. Sadarbojāmies ar mākslinieku Austri Manguli, kurš patlaban dzīvo Amerikā, un uztaisījām pirmās pastkartes.”

Ātri vien gan nācies saprast, ka ar asprātīgajām pastkartēm Latvijā ir problēmas. Suvenīru veikalu īpašniekiem tādas nepatīk, savukārt citi iedzīvotāji bijuši pat sašutuši. Kamēr citas tautas par sevi var pasmieties, tikmēr daļa latviešu uz to nav spējīgi.

„Daudzi uzskatīja, ka mēs nevaram atļauties tādus jokus kā - Latvijā nav bezdarba, jo viss jau ir padarīts, un tā tālāk, ka mēs nemīlam savu zemi. Man pašam šis darbs ir ļoti mīļš. Es viņu ieraudzīju uz ielas un nofotografēju ar to fotoaparātu, kas man bija līdzi. Kad es aizbraucu otrā dienā fotografēt ar labu aprātu, viņa vairs nebija,” par kādas pastkartes tapšanu saka Juris Riekstiņš.

Tirdziņos ievērojuši, ka šī kartīte ļoti patīk itāļiem, kamēr vietējie veikaliņi un tūrismu informācijas centri to savos plauktos atsakās likt. No nodoma ražot asprātīgas pastkartes Juris ar Sandru nav atteikušies. Tomēr

galvenais akcents šobrīd tiek likts uz interesantām un skaistām vietām, ko vērts Latvijā apskatīt. Tieši Sandra Lāce ir tā, kura izdomā lielāko daļu kartīšu dizainu.

„Tās ir Latvijas vizītkartes, kas, nokļūstot ārzemēs, var pievilināt cilvēkus, kas brauks uz Latviju. Mēs gribam, lai viņi brauc šurp un tērē naudu un lai viņi vairāk to dara laukos. Lai laukos paliek vairāk cilvēku, lai tur izmisums mazinās, lai nebrauc prom,” savu viedokli pauž  Sandra Lāce.

Juris un Sandra neplāno kļūt par lielražotājiem, jo vienmēr vēlas radīt no citiem atšķirīgu dizainu un darīt to, kas pašiem patīk. Šobrīd daļa pastkaršu pamazām sāk pārtapt arī par latviešiem tik tuvajām apsveikumu kartītēm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti