Sadaļas Sadaļas

Eiro fokusā

Krustpils novadā plāno būvēt olu un olu produktu ražotni

Eiro fokusā

Martā par 0,3% augušas patēriņa cenas. Arī turpmāk gaidāms pieaugums

Pieaug starptautisko sūtījumu skaits: Ar kādiem izaicinājumiem saskaras piegādātāji

Ar kādiem izaicinājumiem saskaras starptautisko sūtījumu piegādātāji?

Covid-19 pandēmijas laikā strauji attīstās e komercija. Sūtījumu piegādātājiem parasti karstākais darba laiks ir Ziemassvētki, bet Covid-19 noteikto ierobežojumu dēļ sūtījumu piegādes apjomi ir dubultojušies, atsevišķos segmentos pat palielinājušies četras reizes. Ar kādiem izaicinājumiem saskaras starptautisko sūtījumu piegādātāji?

Sūtījumu piegādes kompānijas "DPD" vadītājs Jānis Grants sūtījumu skaita palielināšanos vērtēja kā dramatisku, tāpēc brīdināja par piegāžu kavēšanos.

Kopš pandēmijas sākuma uzņēmumā pieņemti darbā 150 jauni darbinieki, paplašināts autoparks un iznomātas papildu noliktavas telpas.

Līdzīgi kā uzņēmums "Omniva", kas Covid-19 dēļ palielinājis pakomātu skaitu, to dara arī "DPD" un sūtījumus šobrīd var saņemt jau 305 paku skapjos un degvielas uzpildes stacijās. Sūtījumu skaits uz paku skapjiem palielinājies četras reizes, bet sūtījumu skaits no Baltijas un Eiropas palielinājies par 120%.

"Tradicionāli pasūta elektroniku, bet šīs sezonas aktualitāte ir tieši apģērbs. Iestājoties "Brexit", cilvēki aizvien vairāk izvēlas interneta veikalus, kuri ir Eiropā, nevis Apvienotajā Karalistē. Redzam arī zināmu korelāciju par bērniem izmaksāto 500 eiro pabalstu. Cilvēki tērē šo naudu un sūta batutus, siltumnīcas, slidkalniņus un lielizmēra preces – dārza mēbeles un aprīkojumus, grilus. Tie rada lielākos izaicinājumus, jo lielo sūtījumus piegādei vajag vairāk cilvēkus, transportu, telpas," stāstīja Grants.

Ja "DPD" starptautiskos sūtījumus Eiropā nogādā ar kravas automašīnām, tad pasta uzņēmumi sūtījumus pārvadā ar pasažieru lidmašīnām.

"Latvijas pasta" pārstāve Gundega Vārpa stāstīja, ka pērn pasta piegādāto sūtījumu skaits dubultojies, šī gada pirmajos mēnešos pieaugums bijis 55%, tāpēc uzņēmumam bija jādomā par alternatīviem piegādes veidiem.

"Vedam ar kravas mašīnām, uz Austrāliju vedām ar kuģi, pagājušā gada decembrī fraktējām kravas čarterreisus uz un no Lielbritānijas – gan nogādājot savus, gan "Royal Mail" sūtījumus. Patlaban pakāpeniski atjaunojas arī lidmašīnu reisu skaits no Rīgas lidostas un paplašinās galamērķu skaits.

Bet, protams, situācija joprojām ir nestabila – sūtījumu apstrādes kompleksā vienlaicīgi ienāk ļoti liels sūtījumu skaits.

Ja agrāk avioreisi bija regulāri un lidoja katru dienu noteiktā laikā, tad tagad vienā dienā ienāk sūtījumu skaits, kas agrāk būtu ienācis nedēļas laikā. Un nodaļām vienlaikus jāapziņo ļoti daudz cilvēku un vienlaikus jāizsniedz ļoti daudz sūtījumu," atzina Vārpa.

Par lielo sūtījumu apjomu liecina arī rindas uz ielas pie pasta nodaļām. Vārpa skaidroja, ka iemesls ir arī valstī noteiktie ierobežojumi – vienam klientam jāatvēl 15 kvadrātmetri, tāpēc pasta nodaļās izmanto par 100 kasu sistēmām mazāk nekā pirms pandēmijas. Lai šo situāciju risinātu, "Latvijas pasts" šobrīd paplašina esošo 62 pakomātu tīklu.

"Mēs šobrīd veicam 18 jaunu pakomātu izvietošanas procesu tieši noslogotāko nodaļu telpās vai to tuvumā, piemēram, tirdzniecības centros, kur šīs nodaļas atrodas. Šobrīd ir iepirkums vēl 120 pakomātiem. Tā ka  mēs ceram arvien vairāk diversificēt sūtījumu izsniegšanas iespējas, lai sūtījumu izsniegšana nebūtu tik ļoti atkarīga no nodaļu darba un nodaļas varētu sniegt pārējos pakalpojumus, kas tām jānodrošina," klāstīja "Latvijas pasta" pārstāve.

"Luminor" bankas ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš vērtēja, ka paradums iepirkties internetā saglabāsies arī pēc pandēmijas.

"Kad pandēmijas būs savaldīta, cilvēki vairāk ies uz birojiem vairāk nekā šobrīd, bet mazāk nekā kādreiz. Līdzīgi būs tirdzniecībā.

Cilvēki mazāk iepirksies internetā vai pa pastu, nekā šobrīd, bet vairāk nekā to darīja agrāk. Jo ir mainījušies paradumi – cilvēki ir atraduši veidus, kā nopirkt preces izdevīgāk un lētāk. Pasta un kurjeru uzņēmumiem arī nākotne būs labi, bet nebūs tik milzīgs pieprasījums kā šobrīd. Bijušas situācijas, kad pakomāti ir pilni un preces izsniedz no mikroautobusa. Tāpat ir pamudinājumi preci izņemt ātrāk, mani pašu aicināja piedalīties loterijā. Tas nav bijis viegli, ir bijušas problēmas un tās ir risinātas," atzina Strautiņš.

Starptautiskos ekspress sūtījumus piegādā arī kompānija "DHL". Šogad sūtījumu skaits palielinājies par 40%. Kompānija šā gada vasarā atklās jaunu šķirošanas centru Rīgas lidostā un tad katru vakaru uz Eiropā lielāko "DHL" šķirošanas centru Vācijā, Leipcigā, ar lidmašīnu ceļos sūtījumi uz un no visas pasaules. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt