Viņa stāstīja, ka, tiekoties ar nodokļu maksātājiem Rīgā un reģionos un diskutējot par to, kāpēc ir tik kritiska attieksme pret nodokļu maksāšanu, atklājās, ka viens no iemesliem ir tas, ka cilvēki neizprot to, kā tērē šos nodokļus.
„Iedzīvotāji ne vienmēr saprot, kāpēc jāmaksā nodokļi,” kampaņas nepieciešamību pamatoja Pētersone.
Kampaņā būs daudz pasākumu, VID strādās ar dažādām auditorijām, cenšoties caur tuvinieku, bērnu, vecāku, cilvēku stāstiem uzrunāt iedzīvotājus un skaidrot nodokļu nomaksas nozīmi.
Kampaņu rīkos Finanšu ministrija un VID, un dienests tai atvēlēs 50 00 eiro - kampaņas materiālu izvietošanai medijos, bukletiem un citiem pasākumiem.
Novērtēt kampaņas panākumus varēs nākamā gada maijā, kad ikgadējā socioloģiskajā aptaujā būs izmērīta iedzīvotāju attieksme pret nodokļu nomaksu, VID cer, ka tā būtiski uzlabosies. Tāpat VID plāno līdz Ziemassvētkiem aprēķināt „nodokļu plaisu” – naudas summu, kuru nenomaksā algas nodokļos. "Pēc kampaņas atgriezīsimies pie tā un redzēsim, vai situācija uzlabojas vai nē, vai ēnu ekonomika būtiski samazinājusies," skaidroja Pētersone.
Viņa norādīja, ka ar kampaņas palīdzību cer vismaz par 5% palielināt nodokļu ieņēmumus un mazināt ēnu ekonomiku.