Aptaujas mērķis ir saprast uzņēmumdarbības vidi, tendences, to, kā jaunie uzņēmēji jūtas, kas viņiem palīdz un kas traucē biznesā. SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars, analizējot šī gada rezultātus, min divas lietas, ar ko Latvijas jaunie uzņēmumi atšķiras no kaimiņiem Lietuvā un Igaunijā.
"70% no jaundibinātiem uzņēmumiem fokusējas uz iekšējo tirgu. Un, zinot demogrāfisko situāciju Latvijā un to, ka mēs neesam īpaši liela valsts, tad viela pārdomām - vai šeit pietiks vietas visiem nopelnīt naudu, vai ir iespējams pastāvēt ilgtermiņā, konkurēt ar citiem. Jo būtībā eksporta tirgi ir tas, kur stratēģiski vajadzētu virzīties. Un otra lieta - informācijas tehnoloģijas ieņem arvien nozīmīgāku lomu visu mūsu dzīvē. Pirms 10 gadiem mēs visi gājām tikai uz veikalu, tagad ļoti daudzas lietas pasūtām vai pērkam internetā. Latvijā 39% no jaundibinātajiem uzņēmumiem uzskata, ka digitalizācija nav viņiem svarīga - tas arī mūs dara bažīgus, jo tendence ir visā pasaulē, ka šie modernie kanāli, ātrums, ko dod informācijas tehnoloģijas, dod ļoti lielas priekšrocības uzņēmējiem, kas strādā šai vidē," klāsta Škapars.