Panorāma

Panorāma

Panorāma

Šā gada reitingos ieguvēji – JV, zaudētāji – KPV LV

E. Jakrins arī jaunajā «Rīgas satiksmes» valdē

Apstiprina «Rīgas satiksmes» valdi; tajā strādās arī Jakrins un Epalte-Drulle

Galvaspilsētas transporta uzņēmuma “Rīgas satiksme” valdes atlases konkursa komisija izvirzīja darbam valdē uzņēmuma pagaidu valdes locekļus Emīlu Jakrinu un Elīnu Epalti-Drulli, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra pienākumu izpildītāju Džinetu Innusu, Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes locekli Jāni Golubevu un bijusī “Olainfarm” valdes locekli Ingu Krūkli. Padome šos kandidātus apstiprināja.

Komisija, pamatojoties uz vērtējumiem,  27. decembrī pieņēma lēmumu rekomendēt “Rīgas satiksmes” padomei šos piecus kandidātus ar visaugstāko novērtējumu iecelšanai  “Rīgas satiksmes” valdes locekļu amatos.

Padome, pamatojoties uz atlases komisijas iesniegtajiem dokumentiem, apstiprinājusi uzņēmuma jauno valdi, noskaidroja LTV. Izvēlēties jauno “Rīgas satiksmes” valdi uzņēmuma padome sanāca jau pirmdien agri no rīta. Bet pavisam drīz tika izsludināts tehniskais pārtraukums, kā tagad tiek skaidrots, kādu dokumentu sakārtošanai, un pie lemšanas padome atgriezās tikai pēcpusdienā.

Atlasot potenciālos valdes locekļus, komisija vērtējusi tās profesionālās spējas kopumā, balstoties uz profesionalitātes, pieredzes un kompetences kritērijiem, norādīja “Rīgas satiksmes” padomes priekšsēdētājs Rolands Klincis.

“Tur nav nekāda sazvērestības teorijas vai mistikas, visi kandidāti, kas kļuvuši par valdes locekļiem, jau praktiski no pirmās kārtas bija līderos pēc visiem reitingiem, atbilstībām, profesionālajām kompetencēm, savām pieredzēm,” skaidroja Klincis.

Pēc viņa teiktā, visi izvirzītie ir mutiski apstiprinājuši gatavību strādāt uzņēmuma valdē.

Uz pirmo valdes sēdi “Rīgas satiksmes” padomes locekļi jauno valdi plāno sasaukt kopā nākamā gada pirmajās darba dienās, proti, 2. janvārī, kad tiks lemts par valdes darba uzsākšanu jaunajā sastāvā, kā arī valdes priekšsēdētāja apstiprināšanu.

LTV piektdien vēstīja, ka jau nedēļu tiek apspriests potenciālo valdes locekļu saraksts, kurā, iespējams, ir arī  Džineta Innusa, Jānis Golubevs, kā arī “Rīgas satiksmes” pagaidu valdes locekļi Emīls Jakrins un Elīna Epalte-Drulle. Iepriekš jau ziņots, ka abi pēdējie reputācijas risku dēļ izslēgti jau konkursa pirmajā kārtā, bet vēlāk lēmums pārskatīts. 

Jakrins darbojās arī Leona Bemhena vadītajā valdē, kas atkāpās pēc “Rīgas satiksmes” korupcijas skandāla, un, kā ziņojis LTV raidījums “DeFacto”, korupcijas apkarotāji viesojušies arī pie Elīnas Epaltes-Drulles.

Gan Epalte-Drulle, gan Jakrins iepriekš LTV apstiprinājuši, ka konkursā piedalās, taču uz jautājumu, vai tikuši trešajā kārtā, neatbildēja.

 “Rīgas Satiksmes” padome neuzskata, ka minētā lēmuma pārskatīšana, kas rezultējās ar Jakrina un Drulles uzvaru konkursā, mestu ēnu pār tā iznākumu.

Klincis pirmdien, 30. decembrī, Latvijas Radio sacīja, ka viņš "negribētu runāt par reputāciju, kas ir ļoti garš, smalks, neizmērojams un delikāts jautājums, kuram ir jāpieiet ar izcili kritisko domāšanu. Līdz ar to mēs par pamatu ņēmām tomēr likumu prasības, kas attiecas uz prasībām reputācijas jomā." 

“Rīgas satiksmes” padomes priekšsēdētājs Rolands Klincis: Par uzņēmuma valdiZane Mače

    Viņš norādīja, ka uzņēmumam šobrīd ir svarīgi kritēriji, kas attiecas uz darbības nepārtrauktību, kvalitātes vadību un risku pārvaldību, un, skatoties no šī viedokļa, abi līdzšinējie pagaidu valdes locekļi jau no sākuma bija līderos.

    Tas attiecas arī uz pārējiem valdē ieceltajiem, kuri visu laiku ir bijuši atlases kompānijas intervijas topos ar vislielāko reitingu, kas izpaudās arī pēdējās kārtas intervijās, sacīja Klincis.

    Klincis arī sacīja, ka abiem līdzšinējiem valdes locekļiem, “izejot no izmērāmā likuma viedokļa”, ar reputāciju viss ir absolūti kārtībā.  

    Krietni kritiskāk konkursa iznākumu komentē Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzēvičs, kurš no pirmā janvāra atbilstoši likuma kļūs par “Rīgas satiksmes” kapitāldaļu turētāju.

     “Manuprāt, šis izvēles process met ēnu gan uz padomes rīcības kvalitāti, gan pašu valdi, kura iecelta tādā veidā, jo 30. decembrī vēlu vakarā uz darbadienas beigām pieņemt tik būtiskus lēmumus, tas vairāk izskatās, ka lēmums tiek slēpts no sabiedrības,” sacīja Radzēvičs.  

    “Šis ir piemērs, kā nevajadzētu rīkoties. Šobrīd viens no galvenajiem riskiem ir uzticības kredīts, kas ir kompānijai, un šādu uzticības kredīta iedragāšana maksā reālu naudu, jo tas atsaucas uz kredītlikmēm un kredītprocentiem,” piebilda izpilddirektors.

    KONTEKSTS:

    "Rīgas satiksmes" valdes atlases konkursa otrajā kārtā iekļuva 69 no 176 pretendentiem.  Kandidātu vērtēšanu otrajā kārtā veica personāla atlases kompānija SIA "Human Source" un valdes atlases nominācijas komisija, kurā darbojās trīs "Rīgas satiksmes" padomes locekļi, trīs Rīgas domes pārstāvji un sociālais partneris.

    Konkursā bija paredzēts izraudzīt valdes priekšsēdētāju, valdes locekli attīstības un komercjautājumos, valdes locekli finanšu jautājumos, valdes locekli infrastruktūras jautājumos un valdes locekli ekspluatācijas jautājumos.

    “Rīgas satiksme” bez pastāvīgās valdes palika 2018.gada izskaņā, pēc tam kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sāka kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem.

    Toreizējā valde atkāpās no amatiem un “Rīgas satiksmei” iecēla pagaidu valdi, kuras sastāvs laika gaitā mainījās.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti