Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums saruka par 4%; gada griezumā 4,9% pieaugums

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 4%, savukārt gada griezumā vērojams 4,9% pieaugums, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Salīdzinājumā ar martu pārtikas preču mazumtirdzniecība aprīlī pieauga par 1,3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 4,2%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 13,1%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 6,9%), kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 6,0%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 15,8%), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 14,6%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,6%).

2022. gada aprīlī, salīdzinot ar martu, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 2,8%.

Savukārt, salīdzinot ar 2021. gada aprīli, šogad aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 4,9%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 9,5%, autodegvielas – samazinājās par 3,9%.

Salīdzinot ar 2021. gada aprīli, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 72,7%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 37,4%) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 14,1%). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,6%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,1%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,0%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,4%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt